Wysokie pozycje w Google to wiele korzyści. 5 powodów, dla których warto inwestować w pozycjonowanie

Materiał informacyjny Lumo

Sama strona internetowa nie wystarczy, żeby pozyskiwać klientów z Internetu. Internauci muszą się przecież o niej jakoś dowiedzieć - stanie się tak tylko przemyślanym działaniom marketingowym.

Opcji promocji marek w Internecie jest jednak wiele. Zastanawiasz się, jak wybrać tę, która okaże się skuteczna w przypadku Twojej firmy?

Aż 68% wszystkich doświadczeń w świecie online rozpoczyna się od wpisania kilku słów do wyszukiwarki. To ogromny potencjał - wykorzystują go jednak tylko te firmy, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach w Google. Powszechnie wiadomo przecież, że druga strona wyszukiwarki to tajemnicza kraina, którą odwiedzają tylko nieliczni.

Dotarcie na szczyty Google zagwarantują Twojej stronie skuteczne działania SEO. Poznaj korzyści, z jakimi wiąże się pozycjonowanie.

Postaw na pozycjonowanie stron w Poznaniu. Zobacz co możesz zyskać dzięki wdrożeniu SEO dla swojej firmy.

Potencjalni klienci sami znajdą ofertę Twojej firmy

Wyobraź sobie, że danego dnia nie podejmujesz żadnych działań marketingowych. Klienci jednak odwiedzają stronę Twojej firmy i korzystają z jej usług. Taki scenariusz może się ziścić właśnie dzięki pozycjonowaniu.

SEO to nie nachalna reklama, którą ludzie mijają na ulicy, czy taka, która wyświetla się im na każdej stronie internetowej. W końcu użytkownicy z własnej woli korzystają z wyszukiwarki i decydują, jakie treści są im w danym momencie potrzebne. Mogą je znaleźć właśnie dzięki temu, że firmy prowadzą działania SEO.

Jeżeli dostosujesz swoją stronę do wymagań Google, będzie ona wyświetlać się na wysokich pozycjach na zapytania powiązane z Twoją działalnością. Oznacza to, że będą ją odwiedzać potencjalni klienci - a nie przypadkowi użytkownicy.

Profesjonalne SEO to kompleksowa strategia działań

Pozycjonowanie wspiera promocję marki

Pozycjonowanie nie wpływa jedynie na widoczność Twojej strony w Google. Kształtuje również wizerunek Twojej marki i zwiększa jej rozpoznawalność na rynku.

Za sprawą wysokich pozycji w wyszukiwarce coraz więcej osób dowiaduje się o istnieniu Twojej firmy. Ci, którzy są zadowoleni z Twoich usług polecają ją innym lub dzielą się opiniami na jej temat w mediach społecznościowych.

Niezwykle duże znaczenie dla promocji Twojej marki ma również content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści. Dzięki nim zgromadzisz wokół swojego serwisu grono lojalnych czytelników i uformujesz swój wizerunek jako eksperta w branży.

W budowaniu rozpoznawalności pomagają również działania służące pozyskiwaniu linków. Najczęściej polegają one na tworzeniu artykułów sponsorowanych, a następnie publikowaniu ich na znanych i poczytnych portalach.

To wszystko sprawia, że stale rozszerzasz grono swoich klientów.

Twoja witryna będzie spełniała wytyczne wyszukiwarek

Google tworzy ranking stron w oparciu o konkretne wytyczne. Część z nich jest powszechnie znana, inne pozostają w sferze domysłów. Algorytm oceniania stron jest jednak bardzo często aktualizowany. Zdarza się, że owe zmiany wywołują spore przetasowania w pozycjach.

Poznaj proces pozycjonowania stron internetowych: https://lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron/

Łatwo jednak dostrzec kierunek, w którym zmierza Google. Zasady tworzenia rankingu zmieniają się tak, aby użytkownicy otrzymywali wyniki w jak największym stopniu zgodne z ich intencją i spełniające ich oczekiwania.

Wszelkie działania SEO polegające na przechytrzeniu algorytmu odchodzą więc dziś w zapomnienie. W pozycjonowaniu chodzi dziś przede wszystkim o potrzeby potencjalnych klientów, którzy szukają Twojej firmy w wyszukiwarce.

W efekcie prowadzi się następujące działania:

  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  • Skrócenie czasu jej ładowania.
  • Poprawa jej struktury tak, aby była bardziej intuicyjna.
  • Tworzenie treści, których potrzebują użytkownicy.
  • Przeprojektowanie strony w zgodzie z zasadami user experience.

To wszystko poprawia widoczność Twojej strony w wyszukiwarce, jednocześnie udoskonalając doświadczenia jej użytkowników i optymalizując konwersję.

Wysoki współczynniki zwrotu inwestycji

Pozycjonowanie przynosi realne korzyści - również gdy mowa o finansach.

Aż 49% marketerów zgadza się, że SEO cechuje się największym zwrotem z inwestycji pośród wszystkich kanałów marketingowych.

Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą potencjału samej wyszukiwarki. Czy wiesz, że ponad 53% całego ruchu w Internecie pochodzi właśnie z bezpłatnych wyników wyszukiwania? Użytkownicy jednak w ogromnej mierze ograniczają się do klikania w linki prezentowane na pierwszej stronie Google. Dzięki pozycjonowaniu właśnie tam może znaleźć się Twoja firma.

Wysoka widoczność w Google pomaga w zwiększeniu sprzedaży

Warto również wspomnieć o tym, że efekty SEO są długotrwałe. W przeciwieństwie np. do Google Ads nie są widoczne jedynie w momencie trwania kampanii. Przy odpowiedniej optymalizacji mogą utrzymywać się nawet przez całe lata.

To wszystko sprawia, że pozycjonowanie jest jedną z najtańszych metod promocji Twojej firmy w Internecie, będąc jednocześnie bardzo opłacalną inwestycją.

Większa sprzedaż i zysk Twojej firmy

Dzięki pozycjonowaniu zwiększa się widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Wszelkie działania, które do tego prowadzą, nie miałyby sensu, gdyby nie realizowały one ważnych dla Ciebie biznesowych celów.

Wyższe pozycje w Google skutkują oczywiście większą liczbą osób, które odwiedzają Twoją stronę. Nie są to jednak przypadkowi użytkownicy, a potencjalni klienci, którzy wpisują do wyszukiwarki zapytania powiązane z Twoją działalnością.

Przekłada się to na wzrost sprzedaży, a co za tym idzie - zysków Twojej firmy.

Jak dobrze zainwestować w pozycjonowanie, aby nie stracić?

Pozycjonowanie to proces, który wymaga przeprowadzenia wielu analiz i podjęcia kompleksowych działań w obrębie Twojej strony i poza nią.

Wymaga to aktualnej wiedzy, specjalistycznych narzędzi, doświadczenia i oczywiście określonego budżetu.

Inwestycja w pozycjonowanie może się zwrócić nawet wielokrotnie. Będzie tak jednak tylko wtedy, jeżeli powierzysz SEO profesjonalistom.

Ile kosztują profesjonalne usługi SEO: https://lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy potencjalny partner opiera swoje działania na indywidualnej strategii stworzonej dla Twojego biznesu. Bardzo ważny jest również fakt, czy przed rozpoczęciem współpracy chce on poznać Twoje potrzeby i cele.

Sprawdź opinie na temat danej agencji i case studies z dotychczasowych projektów. Doświadczenie jest kluczowe. Dowiedz się, jakie wyniki udało się osiągnąć specjalistom we współpracy z innymi firmami. Porozmawiaj z jej przedstawicielami - i przekonaj się, jakie działania mogą Ci zaproponować.

Podsumowanie

Korzyści płynące z pozycjonowania można mnożyć. Sam na pewno szukasz w wyszukiwarce różnych produktów czy usług - Twoi klienci robią dokładnie tak samo, a dzięki przemyślanym działaniom SEO możesz wykorzystać ten potencjał.

Wszystkie wymienione powyżej kwestie staną się prawdą tylko wtedy, jeżeli powierzysz działania SEO sprawdzonym specjalistom.

W Lumo pomagamy firmom stawać się liderami swoich branż - między innymi dzięki pozycjonowaniu. Jesteśmy wiodącą agencją marketingu internetowego, a na naszym pokładzie pracuje wielu doświadczonych specjalistów. Każdego dnia poszerzamy swoją wiedzę - i zaprowadzamy storny na najwyższe pozycje w Google. Skontaktuj się z nami już dziś!

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Jak zaplanować skuteczną kampanię w Google? Co wybrać - pozycjonowanie czy SEM?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto