Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Poznania do Hollywood. "Daylight" promuje najnowszą filmową adaptację powieści Sparksa

Paulina Rezmer
Żeby zrobić przebój do hollywoodzkiej produkcji filmowej wystarczy... gitara akustyczna, stare pianino i ciężka praca. Poznaniacy wiedzą to najlepiej.

„The Choice” to najnowsza filmowa adaptacja powieści Nicholasa Sparksa. Tym razem mistrz romansu i dramatu obyczajowego przedstawia widzom Travisa i Gabby, parę sąsiadów z malowniczego, nadmorskiego miasteczka w Karolinie Północnej. Szybko stają się więcej, niż tylko przyjaciółmi, a ich losy splatają się w typowy dla autora „Pamiętnika” przejmujący i wzruszający sposób. W filmie można zobaczyć takie gwiazdy jak Benjamin Walker, Teresa Palmer, Tom Wilkinson czy Maggie Grace.

HIT NA STARYM PIANINIE
„The Choice” w reżyserii Rossa Katza (producenta m.in. „Między słowami”) właśnie wszedł na ekrany amerykańskich kin. Produkcję promują utwory poznańskiego rodzeństwa, Natalii Safran i Mikołaja Jaroszyka, zatytułowane „Daylight” i „Black Betty”. Ten drugi to żywiołowy cover piosenki Ram Jam skomponowanej przez Huddie Leadbettera, legendę bluesa. Pierwszy powstał spacjalnie na potrzeby filmu. - Jak wszystkie nasze utwory, również ten najpierw powstał na gitarze akustycznej - mówi Mikołaj Jaroszyk. - „Daylight” mieliśmy prawdziwą przyjemność realizować z Michalem „Railo” Railtonem, producentem, genialnym pianistą, współpracującym ze Stingiem, ale przede wszystkim klawiszowcem grupy Live.

The Choice (2016 Movie - Nicholas Sparks) Music Video – Natalia Safran "Daylight"

Natalia i Mikołaj znani są z tego, że nie odrywają się od pracy, dopóki nie mają poczucia dobrze spełnionej misji. To typ ludzi, którzy mogą dosłownie zamieszkać w studio nagraniowym. Z tej strony już przy nagrywaniu pierwszej płyty poznał ich również Railo.

- W poszukiwaniu dobrego dźwięku przegraliśmy wszystkie instrumenty, które stały w studio, wypróbowaliśmy wszystkie cyfrowe zabawki do robienia muzyki. Było dobrze, ale nie wbijało w ziemię - wspomina Mikołaj. - Aż w końcu dotarłem do starego elektronicznego piana, zakurzonego z braku grania. Okazało się zepsute, miało tylko półtorej oktawy, ale za to brzmiało tak, jakby zostało metaficzynie skrojone na potrzeby „Daylight”. To był nasz strzał w dziesiątkę.

BEZ OSTREGO CIĘCIA
Ross Katz, reżyser, z miejsca stał się absolutnym fanem singla poznańskiego rodzeństwa. - Chciał podłożyć numer wszędzie - wspominają ze śmiechem autorzy „Daylight”. - Słyszał go w scenach romantycznych, a za chwile w dramatycznych. Wszędzie pasował, bo wpakowaliśmy w niego naprawdę dużo emocji. W końcu Ross stwiedził, że nie będzie go ciął i singiel trafił w całości do końcowych napisów.

To pracy Natalii i Mikołaja reżyser zapalił się tak bardzo, że zaproponował im nagranie kolejnego numeru. Na warszta wzięli "Heroes" Davida Bowie. - A nie będzie przesadą, jak powiem, że Ross jest największym fanem Davida w galaktyce - przekonuje Mikołaj. - Na jego prośbę nagraliśmy więc także ten numer, który również przypadł mu do gustu, okazał się jednak, że koszty licencji za wykorzystanie utworu daleko wykraczają poza budżet przewidziany przez Lionsgate. Pomysł nie wypalił.

BURN THIS SONG
Wypalił za to - i to dosłownie - muzyczny debiut nowego zespołu poznaniaka. Cover Ram Jamu "Black Betty" nagrany przez zespół Burn This Song wpadł w ręce music supervisora w idelanym momencie. - Ekipa filmowa szukała akurat kogoś, kto zrobi ten numer. Biorąc pod uwagę, że mogli wziąć każdy band z Los Angeles, który zrobiłby to dla promocji, historia Burn This Song zaczyna się dla nas fenomenalnie - nie kryją radości muzycy z wielkopolskiej formacji. Oprócz Mikołaja BTS tworzą Adam Nastawski i Paweł Stachowiak.

Podobnie jak "Daylight" również "Black Betty" zarejestrowano i zmikosowano w porażyńskim Vintage Record Studio.

THE CHOICE 2016 MOVIE SOUNDTRACK - Mick Jaroszyk and Burn This Song - Black Betty

„Daylight” to nie pierwszy utwór Natalii Safran i Mikołaja Jaroszyka, który trafia na amerykańską ścieżkę dźwiękową. Hollywood najwyraźniej nie może oprzeć się poznańskiemu duetowi muzycznemu. Pierwszy singiel Natalii „Hey You” wspiął się na pierwsze miejsca kilku polskich list przebojów i trafił na ścieżki dźwiękowe wielkich hollywoodzkich produkcji, takich jak „Za jakie grzechy” z Renee Zellweger i „Nienawidzę Walentynek”. „All I Feel Is You” było poza ścieżką dźwiękową jedyną piosenką, która znalazła się w filmie „Hours”, ostatniej produkcji z Paulem Walkerem. Remiks tego utworu podbił listę Billboardu i przez ponad miesiąc utrzymywał się w Top 20 Club Play.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto