Polecamy

<center>Przekierowany lot</center>
[4/8]

Przekierowany lot

Zgodnie z przygotowanymi do Rozporządzenia nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego wytycznymi interpretacyjnymi, lot przekierowany powinien być traktowany w taki sam sposób, jak lot odwołany. Co za tym idzie, pasażerowi będzie przysługiwała identyczna rekompensata.

Są jednak sytuacje, w których lot przekierowany może zostać potraktowany jako lot opóźniony. Jakie to przypadki?

> Przewoźnik zaproponował zmianę planu podróży na porównywalnych warunkach przewozu, w najwcześniejszym możliwym terminie, do portu lotniczego w pierwotnym miejscu docelowym lub do jakiegokolwiek miejsca docelowego uzgodnionego z pasażerem.

> Port lotniczy przylotu i port lotniczy pierwotnego miejsca docelowego obsługuje to samo miasto lub region.



Prawa pasażerów linii lotniczych w przypadku zaistniałych w podróży problemów reguluje rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego. Regulacje te obejmują loty odbywające się na terenie Unii Europejskiej lub zaczynające się albo kończące w jednym z państw UE. Nie ma znaczenia przewoźnik, cena biletu ani klasa podróży - te same zasady dotyczą wszystkich. Co przysługuje pasażerom w razie problemów w podróży?

Najnowsze wiadomości

reklama