Zbliża się drugi etap przebudowy ul. św. Marcin. Jak będzie wyglądać po remoncie?

red.
Drugi etap remontu ul. Św. Marcin ma jej przywrócić pełnię blasku. Prace ruszą wiosną tego roku. Kolejne wizualizacje --->Urząd Miasta Poznania
Zbliża się drugi etap remontu ul. Święty Marcin w Poznaniu. Tym razem prace będą przebiegały na odcinku pomiędzy ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego. Do tego dojdzie przebudowa fragmentu Al. Marcinkowskiego od ul. św. Marcin do placu Wolności. Miasto podpisało już umowę na wykonanie prac, które ruszą wiosną tego roku i potrwają kilkanaście miesięcy.

Chcemy, by kolejna część śródmieścia była przyjazna dla wszystkich jej użytkowników, mieszkańców, turystów, studentów. Dlatego zależy nam na tym, by w odnowionym centrum kluczową rolę odgrywał sprawny transport publiczny, ruchy pieszy i rowerowy. Dzięki zmianom nową szansę otrzymają okoliczny handel i usługi. Pojawi się też nowa zieleń i drzewa

- mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Inwestycja jest kontynuacją realizacji Programu Centrum, którego celem jest odnowa znaczącej części śródmieścia Poznania.

- Wykonawca w najbliższych tygodniach zajmie się opracowaniem czasowej organizacji ruchu, która obowiązywać będzie w trakcie prac. Po jej zatwierdzeniu będzie można rozpocząć roboty budowlane. Zakładamy, że prace ruszą wiosną tego roku, a zakończą w trzecim kwartale 2022 r. - mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W efekcie prac, pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną zostanie wprowadzona strefa zamieszkania, czyli przestrzeń publiczna łączącą funkcje ulicy, deptaku, parkingu i miejsca spotkań mieszkańców. Na pozostałym odcinku ruch odbywać się będzie z maksymalną prędkością 30 km/h.

W ramach prac poszerzone zostaną chodniki, przebudowana jezdnia, wymienione i przesunięte zostanie torowisko tramwajowe, wyznaczony zostanie ciąg przeznaczony dla ruchu rowerowego, infrastruktura podziemna ulegnie modernizacji i wymianie, pojawi się nowe oświetlenie i zieleń. Głównym założeniem realizacji jest ponadto podniesienie bezpieczeństwa poprzez zwiększenie udziału ruchu pieszych i rowerzystów.

Przebudowany fragment ul. Święty Marcin będzie miał jednokierunkową jezdnię, jedno torowisko tramwajowe (drugie, dziś nieczynne, zostanie zlikwidowane) i szerokie chodniki. Nawierzchnia jezdni, torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego będzie nawiązywała wzorem do odnowionego wcześniej odcinka ulicy, ale zostanie wykonana z kostki kamiennej z granitu strzelińskiego. Na południowym odcinku chodnika, od ul. Piekary do kościoła pod wezwaniem św. Marcina, będzie nawiązywała do układu nawierzchni przed kościołem. Wykonana zostanie z kostki bazaltowej i płyt granitowych.

Ze zdemontowanych wcześniej i zmagazynowanych starych bloków kamiennych, odbudowane zostaną schody przy kościele pod wezwaniem św. Marcina. Obok kościoła powstanie aluminiowy pylon z przeszkloną gablotą, w której umieszczona zostanie makieta kościoła wraz z historyczną wieżą, zrekonstruowaną na podstawie materiałów archiwalnych. Zwieńczenie pylonu stanowić ma reflektor rzucający po zmroku w górę słup światła.

Naprzeciwko kościoła, u zbiegu ul. Święty Marcin i Al. Marcinkowskiego, na słupie oświetleniowo-trakcyjnym zaplanowano montaż projektora mappingu świetlnego. Będzie wyświetlał rysunek rzutu historycznej wieży kościelnej na posadzkę i schody przed kościołem.

Sprawdź też:

Bodnar nie może pełnić funkcji RPO

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie