ZCK Poznań: Przejścia nie będzie. Do dworca nie dojdziemy "na skróty"
– List, który otrzymaliśmy od prezydenta Kruszyńskiego, nie zawiera merytorycznej odpowiedzi na siedem rozlegle opisanych kwestii. Na stanowisko, które zawierało kilka stron rzeczowych spostrzeżeń odpowiedziano jednym zdaniem, w dodatku bez konkretów – mówi Paweł Sowa, prezes stowarzyszenia "Inwestycje dla Poznania".
Aby dostać się z przystanku do ZCK Poznań trzeba będzie przejść 465 metrów (część drogi prowadzi przez galerię handlową). Według alternatywnego planu można ją skrócić o połowę. – To najbardziej logiczne rozwiązanie, przede wszystkim dla ludzi podróżujących z bagażem, czy osób niepełnosprawnych - postulują stowarzyszenia.
ZCK Poznań - drogi dojazdowe do nowego dworca [WIZUALIZACJA]
Urzędnicy są jednak innego zdania. Do ZCK Poznań będzie prowadziło przejście podziemne. Koszt jego budowy, wraz z podniesieniem ulicy Matyi, oszacowano na ok. 25 milionów złotych. Zdaniem urzędników to bezpieczniejsze rozwiązanie.
– Ludzie będą zachowywać się intuicyjnie, żeby skrócić sobie drogę do ZCK Poznań – zauważa Paweł Sowa. A to stworzy poważne zagrożenie zarówno dla nich, jak i dla kierowców.
ZCK Poznań - pikieta mieszkańców ulicy Roboczej
– Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wariant proponujący wyznaczenie przejścia dla pieszych przez południową jezdnię ul. Matyi - wskazuje Marek Bauer z Katedry Systemów Komunikacyjnych Politechniki Krakowskiej, główny autor fachowej ekspertyzy.
– Uważam, że wszelkie argumenty w tej kwestii zostały już przedyskutowane – odpowiada Mirosław Kruszyński w liście do stowarzyszeń.
Jego decyzją do ewentualnych rozmów będzie można wrócić po uruchomieniu ZCK Poznań i zakończeniu remontów.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?