Już nie wiadukt, a węzeł Antoninek - tak będzie nazywał się po przebudowie obiekt znajdujący się w ciągu ul. Warszawskiej w Poznaniu. Dotychczas była to niezbyt skomplikowana inżynierska konstrukcja, która jednak z uwagi na stan techniczny wymagała wyburzenia.
Zastąpiły ją trzy zupełnie nowe budowle, a całe wielopoziomowe skrzyżowanie zostało przebudowane tak, że stało się pełnoprawnym węzłem drogowym. Nim jednak pierwsze samochody pojadą w pełni ukończonymi wiaduktami, przed budowlańcami jeszcze sporo pracy.
Kiedy robotnicy opuszczą plac budowy, a skrzyżowanie zostanie oddane do dyspozycji kierowców, jadąc z Pozniania w kierunku Swarzędza poruszać się będziemy po 2 wiaduktach. Pierwszy z nich przebiega nad torami kolejowymi europejskiej trasy E20, drugi z kolei nad jezdnią w kierunku ul. Bałtyckiej. Trzecia, osobna konstrukcja, to estakada nad ul. Warszawską.
Cały węzeł został zaprojektowany tak, aby w przyszłoci nie kolidował z przebiegiem III ramy komunikacyjnej w Poznaniu.
W kwietniu 2010 roku rozpoczęły się pierwsze prace przygotowawcze przy przebudowie dotychczasowego wiaduktu w Antoninku. Pełną parą roboty na budowie ruszyły nieco ponad miesiąc później. W ramach inwestycji powstały nie tylko trzy odrębne wiadukty, w tym najdłuższa w Poznaniu konstrukcja łukowa, ale przebudowano też mury oporowe, kanalizację deszczową i instalacje niemal wszystkich mediów.
Zgodnie z harmonogramem, prace przy przebudowie węzła mają zakończyć się w kwietniu 2012 roku. Całkowity koszt prac to prawie 88 mln złotych.
Kliknij w pierwszą miniaturkę, aby rozpocząć przeglądanie galerii
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?