Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM: nowe oprogramowanie do czytników zadziała w ciągu 48 h

Justyna Bryske
Justyna Bryske
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował następny raport, w ...
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował następny raport, w ... ZS/arch. eM
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował następny raport, w którym m. in. zebrał odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania drużynie PEKA przez mieszkańców. Przedstawiamy raport.

"Informujemy, że od wtorku 8 lipca w Punktach Obsługi Klienta na Moście Teatralnym oraz pętli Dębiec działają dodatkowe stanowiska obsługi pasażerów. Zostały one zorganizowane w tymczasowo rozstawionych, w tych miejscach namiotach. Stanowiska te pomagają w rozładowaniu kolejki poprzez obsługę funkcji „nie kasowych”, czyli najczęściej służą aktywacji kart.

Oprogramowanie do czytników zadziała w ciągu 48 h

W czwartek, 10 lipca zostanie uruchomione kolejne dodatkowe stanowisko obsługi podróżnych na pętli Ogrody.

Wykonawca systemu PEKA rozwiązał już problem z transferem biletu na kartę PEKA w pojazdach. W tym celu dokonał zaktualizowania oprogramowania czytników. Implementacja nowego oprogramowania do czytników jest aktualnie realizowana i zakończy się w ciągu 48 godzin.

Sprawdzanie konta tPortmonetki

Przypominamy, że sprawdzenie konta tPortmonetki można wykonać w każdym czytniku w pojeździe (4 000 czytników w 700 pojazdach), w każdym Punkcie Sprzedaży Biletów PSB (obecnie 116 PSB), oraz w każdym Punkcie Obsługi Klientów (11 punktów POK) na czytnikach ogólnodostępnych, zainstalowanych w tych punktach. Żeby z nich skorzystać nie trzeba stać w kolejce. Sprawdzenie stanu konta tPortmonetki w Internecie będzie możliwe terminie późniejszym po wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji oprogramowania przez Wykonawcę systemu PEKA.

Na podstawie najczęściej zadawanych pytań przez pasażerów, którym odpowiedzi udzielają członkowie Drużyny PEKA pragniemy wyjaśnić kwestie budzące dotąd najwięcej wątpliwości:

1. Sprawdzenie salda konta tPortmonetki można wykonać w każdym czytniku w pojeździe (4 000 czytników w 700 pojazdach), w każdym Punkcie Sprzedaży Biletów PSB (obecnie 116 PSB), oraz w każdym Punkcie Obsługi Klientów (11 punktów POK) na czytnikach ogólnodostępnych, zainstalowanych w tych punktach. Żeby z nich skorzystać nie trzeba stać w kolejce. Sprawdzenie stanu konta tPortmonetki w Internecie będzie możliwe terminie późniejszym po wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji oprogramowania przez Wykonawcę systemu PEKA.

2. Stare bilety, zakupione przed 1 lipca można wymieniać na nowe w Punktach Obsługi Klienta ZTM. Przy wymianie konieczna jest dopłata do cen biletów w nowej taryfie.

3. W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki prosimy o zgłaszanie reklamacji poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki WNIOSKI I REKLAMACJE) lub na e-mail: [email protected]. W reklamacji prosimy o podanie następujących informacji:
a) imię i nazwisko oraz adres b) numer UID karty PEKA znajdujący się na rewersie karty (10 cyfrowy numer), b) numer linii, c) data i godzina przejazdu, d) przystanek początkowy i końcowy podróży, e) posiadane uprawnienie do ulg, h) uzasadnienie reklamacji, i) wskazanie czy opłata była wnoszona za reklamującego czy również za współpasażerów.

4. Reklamacje składane przez pasażerów będą rozpatrywane w terminie 30 dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia.

5. Podkreślamy, że karta PEKA umożliwia jednoczesne zapisanie na niej biletu okresowego na sieć lub na trasę oraz doładowanie konta tPortmonetki służącej do opłacania przejazdów jednorazowych, czyli może się tak zdarzyć, że kupując bilet trasowany mogę odrębnie korzystać z tPortmonetki opłacając przejazdy poza moją regularną trasą lub płacąc za osobę towarzyszącą.

6. W przypadku opłacania przejazdów jednorazowych nie jest istotny czas jaki spędzimy w pojeździe dlatego możemy kartę przyłożyć na wejściu w momencie wsiadania do pojazdu nawet jeśli stoi on jeszcze na przystanku i czeka na godzinę odjazdu. Wykorzystując konto tPortmonetki opłacamy przejazd za liczbę przejechanych przystanków, a nie czas.

7. Przypominamy, że na karcie PEKA funkcjonują dwie portmonetki:
- tPortmonetka za pomocą, której można opłacać przejazdy jednorazowe w transporcie publicznym, możemy ją doładować w Punktach Obsługi Klienta ZTM, Punktach Sprzedaży Biletów oraz przez Internet - ePortmonetka czyli bankowa aplikacja płatnicza z której możemy korzystać w sklepach i punktach usługowych po uprzednim zasileniu konta na zasadzie karty prepaid.

8. Kartę PEKA można doładować również w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów, których dokładna lista znajduje się na stronie internetowej: http://www.peka.poznan.pl/web/portal/punkty-sprzedazy-biletow".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto