Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot
ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot Polska Press
3,5 tys. pasażerów ZTM w Poznaniu otrzymało już zwrot pieniędzy za niewykorzystane z powodu pandemii bilety okresowe. Wnioski w tej sprawie jednak wciąż wpływają.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca pieniądze za bilety okresowe imienne: normalne, metropolitalne, ulgowe oraz bilet metropolitalny z ulgą, a wyjątkowo za bilety specjalne, np. bilet semestralny, przy czym wówczas każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie (w tych wyjątkowych przypadkach nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu). Z

ZTM ocenia, że od połowy marca 2020 r., kiedy wprowadzono prewencyjne obostrzenia w korzystaniu z komunikacji miejskiej pasażerowie skierowali blisko 21,5 tys. wniosków pasażerów, którzy mieli wykupione bilety okresowe, a nie mogli z nich skorzystać. Pracownicy ZTM rozpatrują wpływające wnioski i już 3,5 tys. zgłoszeń rozpatrzono pozytywnie i na konta wnioskodawców przelano pieniądze.

- Robimy wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć jak najszybciej, ale w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Nie pozostawimy nikogo bez odpowiedzi – zapewnia ZTM.

Trzeba bowiem pamiętać, że Zarząd Transportu Miejskiego musi pracować w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Choć zapewnia, że wszystkie sprawy są rozpatrywane jak najszybciej, nie można określać nawet przybliżonego terminu rozpatrzenia spraw.

- Obecnie rozpatrujemy ponad 300 wniosków dziennie, a jest to tylko część wszystkich spraw, które klienci załatwiają w ZTM. Warto mieć także na uwadze, że każdy wniosek o zwrot w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć groźby błędu, musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany – informuje ZTM.

Zwrot pieniędzy w całej kwocie brany jest pod uwagę wtedy, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a zwrot części pieniędzy za niewykorzystane dni, gdy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Kwota ewentualnego zwrotu jest liczona od daty wpływu wniosku do ZTM, nie ma nią wpływu czas rozpatrywania sprawy.

Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy składamy wykorzystując indywidualne konto w systemie PEKA lub wysyłając go na adres e-mail: [email protected], podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. Obowiązkowo trzeba przy tym podać numer konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.

Wnioski – o ile nie były złożone drogą elektroniczną - można też składać w jednym z siedmiu czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM: Górczyn - dworzec autobusowy, Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9), Rondo Kaponiera (poziom -1), Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy, Dębiec - pętla tramwajowa, dworzec autobusowy Śródka, Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).

Punkty te przyjmują gości od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00 (z przerwami: I. Stanowisko 14.00-14.15; II. Stanowisko 14.15-14.30).

Zobacz też:

Prace nad budową tramwaju na Naramowice postępują. Za kilka dni zostanie zmieniona organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Lechickiej i Naramowickiej.

Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Tramwaj na Naramowice: Budowa trasy nabiera tempa. Będzie no...

Sprawdź też:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot - Poznań Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto