ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot
ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot Polska Press
3,5 tys. pasażerów ZTM w Poznaniu otrzymało już zwrot pieniędzy za niewykorzystane z powodu pandemii bilety okresowe. Wnioski w tej sprawie jednak wciąż wpływają.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca pieniądze za bilety okresowe imienne: normalne, metropolitalne, ulgowe oraz bilet metropolitalny z ulgą, a wyjątkowo za bilety specjalne, np. bilet semestralny, przy czym wówczas każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie (w tych wyjątkowych przypadkach nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu). Z

ZTM ocenia, że od połowy marca 2020 r., kiedy wprowadzono prewencyjne obostrzenia w korzystaniu z komunikacji miejskiej pasażerowie skierowali blisko 21,5 tys. wniosków pasażerów, którzy mieli wykupione bilety okresowe, a nie mogli z nich skorzystać. Pracownicy ZTM rozpatrują wpływające wnioski i już 3,5 tys. zgłoszeń rozpatrzono pozytywnie i na konta wnioskodawców przelano pieniądze.

Czytaj także

- Robimy wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć jak najszybciej, ale w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Nie pozostawimy nikogo bez odpowiedzi – zapewnia ZTM.

Trzeba bowiem pamiętać, że Zarząd Transportu Miejskiego musi pracować w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Choć zapewnia, że wszystkie sprawy są rozpatrywane jak najszybciej, nie można określać nawet przybliżonego terminu rozpatrzenia spraw.

Czytaj także

- Obecnie rozpatrujemy ponad 300 wniosków dziennie, a jest to tylko część wszystkich spraw, które klienci załatwiają w ZTM. Warto mieć także na uwadze, że każdy wniosek o zwrot w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć groźby błędu, musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany – informuje ZTM.

Zwrot pieniędzy w całej kwocie brany jest pod uwagę wtedy, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a zwrot części pieniędzy za niewykorzystane dni, gdy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Kwota ewentualnego zwrotu jest liczona od daty wpływu wniosku do ZTM, nie ma nią wpływu czas rozpatrywania sprawy.

Czytaj także

Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy składamy wykorzystując indywidualne konto w systemie PEKA lub wysyłając go na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. Obowiązkowo trzeba przy tym podać numer konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.

Wnioski – o ile nie były złożone drogą elektroniczną - można też składać w jednym z siedmiu czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM: Górczyn - dworzec autobusowy, Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9), Rondo Kaponiera (poziom -1), Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy, Dębiec - pętla tramwajowa, dworzec autobusowy Śródka, Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).

Punkty te przyjmują gości od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00 (z przerwami: I. Stanowisko 14.00-14.15; II. Stanowisko 14.15-14.30).

Zobacz też:

Tramwaj na Naramowice: Budowa trasy nabiera tempa. Będzie no...

Sprawdź też:

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Materiał oryginalny: ZTM Poznań zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety. Już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot - Poznań Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3