Pojazd nie jest jeszcze w pełni przygotowany do przewożenia pasażerów. Nie wszystko zostało bowiem zamontowane. - Docelowo tramwaj będzie miał zainstalowane biletomaty do sprzedawania biletów oraz pełen monitoring wnętrza – tłumaczy Jan Firlik. Tramwaj różni się od pojazdu prototypowego. Podwójne drzwi wejściowe są szersze o 20 cm, natomiast pojedyncze o 10 cm. Dzięki prostym wykończeniom boków wagonu pojazd osadzony jest bliżej krawędzi peronu.
Czytaj także: Tramino testowany na kolejnej linii
Inaczej wyglądają także siedzenia dla pasażerów. - Zamiast plastikowych zastosowano wyściełane tkaniną zieloną w żółte kropki i z obowiązkowym logo naszej firmy. Samych miejsc siedzących jest trochę mniej, gdyż zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ich ilości na rzecz szerszego przejścia – mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań. Ucieszy to z pewnością poznaniaków, którzy zwracali uwagę na niedopracowane zagospodarowanie wnętrza tramwajów Tramino. - Finalnie wersja rozplanowania wnętrza tramwaju przewiduje ograniczenie liczby miejsc siedzących do minimum. Zamontowanych będzie 48 stałych i 5 składanych – uspokajało wtedy MPK.
Czytaj także: Solaris Tramino w barwach MPK dotarł do Poznania
Tramino testowane na poznańskich ulicach zacznie wozić pasażerów w czerwcu. Kolejne tramwaje będą dostarczone w następnym miesiącu. MPK będzie otrzymywać cztery sztuki Solaris Tramino miesięcznie.
Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!
Co zrobić w trakcie wypadku drogowego?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?