18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Dieta orientalna- na czym polega?

abcZdrowie.plZaktualizowano 
by Carlos Gracia via Flickr.com
Odchudzanie nie musi być nudne – jeśli w jadłospisie znajdują się orientalne dania, dążenie do utraty wagi staje się wręcz przyjemnością.

Kuchnia azjatycka ma wiele twarzy, preferencje smakowe mieszkańców Azji różnią się bowiem w zależności od regionu. Bogactwo i różnorodność aromatów sprawiają, iż dania orientalne cieszą się popularnością na całym świecie. Niemałe zainteresowanie wzbudza również dalekowschodnia filozofia yin-yang, której celem jest doprowadzenie do uzyskania i zachowania stanu równowagi w organizmie. Połączenie filozoficznego podejścia do życia oraz wytycznych z zakresu żywienia autorstwa doktora Haya zaowocowało stworzeniem tak zwanej diety orientalnej.

Jak wygląda dieta orientalna?

Zwolennicy diety orientalnej przekonują, że jest to zdrowy sposób na utratę zbędnych kilogramów. Podobno w ciągu zaledwie tygodnia stosowania tej kuracji odchudzającej można stracić nawet 2-3 kilogramy, co podaje jednak w wątpliwość bezpieczeństwo diety orientalnej – jak wiadomo, dietetycy zalecają osobom z nadwagą lub otyłością utratę maksymalnie 0,5-1 kg tygodniowo. Powolna redukcja masy ciała jest bowiem najlepszym sposobem na uniknięcie efektu jo-jo.

Jakie są najważniejsze zasady diety orientalnej?
• W trakcie kuracji nie trzeba kontrolować skrupulatnie liczby spożywanych kalorii. Ilość pożywienia nie jest ściśle określona, choć wskazane jest zjadanie niedużych porcji pożywienia.
• Należy zachować równowagę między produktami węglowodanowymi, białkowymi i tak zwanymi neutralnymi.
• Produkty węglowodanowe (słodkie, soczyste owoce, pieczywo, makaron, ryż) należy jeść codziennie, ale nie w połączeniu z produktami białkowymi. Nie należy spożywać ich wieczorem!
• Produkty białkowe (nabiał, soja, jaja, mięso, ryby i owoce morza) najlepiej spożywać w południe, w połączeniu z warzywami.
• Produkty neutralne (orzechy, warzywa, przyprawy, oleje, grzyby, pełnomleczne produkty) można jeść o różnych porach, zarówno w połączeniu z produktami węglowodanowymi, jak i białkowymi.
• Będąc na diecie orientalnej, można spożyć kieliszek czerwonego wina lub szklankę piwa do posiłku.
• Nie należy przyjmować mniej niż sześciu szklanek płynów dziennie – najlepszym wyborem jest niegazowana woda mineralna.
• W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć typowo orientalnych produktów, takich jak makaron sojowy, kiełki, olej sezamowy, sojowe tofu, suszone grzyby (najlepiej chińskie, choć można, oczywiście, pozostać przy grzybach polskich), sos chili, sos rybny oraz przyprawy (imbir, curry, chili).
• Zaleca się jedzenie zupy (nawet w niewielkich ilościach) każdego dnia – wywary warzywno-mięsne lub warzywne to źródło cennych substancji odżywczych, a gorący płyn działa pobudzająco na układ trawienny.

Zalety diety orientalnej

Odżywianie się według zasad diety orientalnej może przynieść wiele wymiernych korzyści, między innymi wzmocnienie odporności, poprawę nastroju i redukcję zmęczenia. Dlaczego kuchnia azjatycka (lub wzorowana na niej dieta orientalna) to dobry pomysł? Mocną stroną diety orientalnej jest dobór zalecanych produktów spożywczych, bogatych w witaminy i składniki mineralne. Ważne są również proporcje spożywanych pokarmów – ilość warzyw w jadłospisie wyraźnie przewyższa zalecaną podaż mięsa, z korzyścią dla sylwetki (warzywa są niskokaloryczne) i zdrowia (błonnik zawarty w warzywach zapobiega zaparciom).

Urozmaicona dieta, stanowiąca esencję kuchni azjatyckiej to ciekawy sposób na uzyskanie szczupłej sylwetki, wzmocnienie układu immunologicznego i stworzenie optymalnych warunków do regeneracji organizmu. Warto wypróbować dietę orientalną, zwłaszcza że obietnica utraty aż 2-3 kilogramów tygodniowo wydaje się nierealna (a co za tym idzie, ryzyko wystąpienia efektu jo-jo jest nikłe).

Partnerem serwisu jest

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3