Pod koniec 2009 r. w jednym z autobusów jeżdżących na linii nr 74 pojawił się elektroniczny ekran LCD, na którym są wyświetlane m.in. najnowsze informacje miejskie pochodzące z portalu „Gazety Wyborczej”. Czyżby to była nowa forma reklamy oferowana przez MPK?
- Na razie to tylko testy. Chcemy w przyszłości wyświetlać na ekranach informacje przydatne naszym pasażerom np. o zmianach w rozkładzie jazdy, korkach, objazdach itp. – wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. – Taki system informacji może się okazać szczególnie potrzebny zwłaszcza podczas czekających nas remontów związanych z przygotowaniami do Euro 2012.
Informacje wyświetlane na ekranach mają być w przyszłości redagowane przez pracowników MPK. Gajdzińska była zdziwiona informacją, że obecnie na testowanym ekranie pojawiają się informacje ze strony internetowej „Gazety Wyborczej”.
- Ekrany testuje firma AMS. Jej przedstawiciele tłumaczą, że na potrzeby testów przypadkowo wybrali akurat taką treść. Poprosiliśmy o wyjaśnienie, co w fazie testów będzie wyświetlane na ekranach – tłumaczy rzeczniczka MPK.
Testy mają być prowadzone do końca lutego. Jeśli okaże się, że ekrany się sprawdzają, MPK chce je sukcesywanie wprowadzać do autobusów i tramwajów, w pierwszej kolejności do tych nowych.
- Ile będzie ekranów, to zależy oczywiście od naszych możliwości finansowych – tłumaczy Gajdzińska.
MPK na razie nie planuje wyświetlać na nich reklam, ale jak mówi Gajdzińska, zapewne prędzej czy później reklamy na ekranach jednak się pojawią.
|
| |
poznańskie studniówki relacje, zdjęcia, wideo | informacje, relacje | bieżąca relacja z podróży pod patronatem MM Moje Miasto Poznań |
13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?