Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bardziej internetowo w Wydziale Komunikacji

Redakcja
Kolejne e-usługi wprowadził poznański Urząd Miasta. W sieci możemy teraz sprawdzić termin odbioru dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez policję oraz złożyć wnioski m.in. o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych czy nalepki kontrolnej.

Skorzystanie z uruchomionych w czwartek, 17 czerwca, usług nie wymaga posiadania podpisu cyfrowego, ani zakładania żadnego specjalnego konta. W zależności od procedury, informacja udostępniana jest natychmiast lub po wypełnieniu wniosku i załączeniu skanów odpowiednich dokumentów.

Właściciel pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny, nie zna terminu, w jakim dowód ten trafi do Wydziału Komunikacji. W zależności od miejsca zatrzymania dowodu, termin jego przesłania przez policję wynosi od kilku do kilkunastu dni. Nowa usługa pozwala na sprawdzenie, czy dokument jest w depozycie Wydziału Komunikacji, a w przypadku jego braku umożliwi pozostawienie danych kontaktowych - numeru telefonu lub e-maila - za pośrednictwem których, po wpłynięciu dowodu do wydziału, automatycznie wygenerowana zostanie wiadomość do właściciela o możliwości odbioru dokumentu. Usługa ograniczy konieczność kontaktu mieszkańca z urzędem do minimum, czyli samego odbioru dokumentu, bez wcześniejszego kontaktowania się lub przybywania w celu sprawdzenia, czy dowód już dotarł do wydziału.

Do tej pory wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej wiązało się z koniecznością dwukrotnej wizyty klienta w urzędzie. Pierwsza związana była ze złożeniem wniosku, druga (po kilku dniach) z odbiorem wtórnika tablicy. Nowa usługa wyeliminuje konieczność wizyty klienta w celu złożenia wniosku. Wtórnik tablicy zamówiony zostanie u producenta na podstawie przesłanego przez klienta wniosku elektronicznego. Po dostarczeniu do Wydziału Komunikacji wyprodukowanego wtórnika tablicy, klient automatycznie otrzyma informację poprzez SMS lub e-mail o możliwości odbioru tablicy.

Złożenie wniosku o wtórnik nalepki kontrolnej elektronicznie spowoduje skrócenie czasu bezpośredniej obsługi klienta przy okienku. Nalepka wykonana zostanie niezwłocznie po odebraniu wniosku przez Wydział Komunikacji. Klient, który złoży wniosek o nalepkę on-line, poświęci czas jedynie na odbiór przygotowanej wcześniej nalepki.

Złożenie wniosku o wydanie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii dowodu rejestracyjnego, podobnie jak w przypadku nalepki kontrolnej, spowoduje skrócenie czasu bezpośredniej obsługi klienta przy okienku. Kopia dowodu wykonana zostanie niezwłocznie po odebraniu wniosku przez Wydział Komunikacji. Klient, który złoży wniosek o kopię dowodu on-line, nie będzie musiał oczekiwać na jej wykonanie, a jedynie uda się do Urzędu po odbiór przygotowanej wcześniej kopii.

Do tej pory uzyskanie zaświadczenia potwierdzającego dane pojazdu, w niektórych przypadkach, wiązało się z dwukrotną wizytą klienta w Wydziale Komunikacji. Przyczyną najczęściej była konieczność weryfikacji danych z dokumentami znajdującymi się w archiwum urzędu oraz z wojewódzką bazą pojazdów. Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia elektronicznie spowoduje, że dokument zostanie przygotowany bez konieczności wizyty w urzędzie. Klient pofatyguje się do Urzędu tylko po odbiór gotowego dokumentu.

Wszystkie nowe e-usługi dostępne są za pomocą elektronicznego syetemu umawiania wizyt w urzędzie.


miejsca,



które trzeba odwiedzić, konkurs
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto