Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdzie szukać mieszkania do kupienia?

Lilia Łada
Lilia Łada
Artykuły w gazetach i serwisach internetowych - to najbardziej wiarygodne źródła informacji dla chcących kupić mieszkanie, dom lub biuro. Tak wynika z badań ankietowych przeprowadzonych na zlecenie firmy Kalbud Deweloper.

Poznański deweloper sprawdził wśród osób zainteresowanych kupnem własnego M, skąd czerpią informacje o rynku i jaka forma promocji jest najkorzystniejsza. Badania zostały przeprowadzone wśród 300 osób zwiedzających ostatnie Targi Nieruchomości w Poznaniu. I co się okazało?

Osoby szukające własnego M najczęściej i najchętniej szukają informacji w gazetach i Internecie. Osoby młode szukają mieszkań i domów przede wszystkim w Internecie. Dla nich istotne są także fora internetowe, poświęcone w całości konkretnemu przedsiębiorcy czy też inwestycji, bo w ten sposób dowiadują się, co o danej firmie myślą inni. Internet wybiera około 80 proc. ankietowanych.

Wadą wirtualnych mediów jest zdaniem użytkowników duża liczba portali o nieruchomościach, co wprowadza informacyjny chaos. W świecie wirtualnym, brak zdecydowanych liderów, którzy oddziaływaliby z siłą największych tytułów prasowych. Dwóm najpopularniejszym gazetom w Wielkopolsce (Gazeta Wyborcza i Głos Wielkopolski) ufa ponad 78 proc. ankietowanych. Tymczasem najbardziej rozpoznawalne serwisy internetowe cieszą się uznaniem liczącym maksymalnie kilka lub kilkanaście procent.

Biura nie, ale opinie innych – tak!

Oferty mieszkań i domów dostępne w biurach nieruchomości nie są atrakcyjną formą pozyskiwania informacji o nowych lokalizacjach. Ponad 56% badanych, przyznaje, że w ogóle nie korzysta z usług specjalistów. Poznaniacy bardziej ufają własnym przekonaniom, zasłyszanym opiniom bądź informacjom przeczytanym na łamach gazet lub w Internecie.

Przekazy medialne są wg tych opinii bardziej wiarygodne, artykuł postrzegany jest częściej jako godny zaufania, gdy dziennikarz pisze o rynku nieruchomości z perspektywy klienta, a przy tym powołuje się także na opinie i doświadczenia mieszkańców danej lokalizacji. I co ważne, dany deweloper zyskuje także lepszy wizerunek w oczach czytelników – potencjalnych klientów. Podobne oddziaływanie mają pozytywne opinie znajomych i rodziny, choć trudno je porównać z rolą mediów.

Równie istotnym nośnikiem informacji jest reklama. Zaznacza ona w świadomości odbiorców pojawienie się rynku nowej inwestycji czy ciekawej oferty cenowej. Jednak kształtowanie pozytywnej opinii o projekcie to już zadanie dla innych środków komunikacji.

Aż 46,60 proc. ankietowanych zwraca uwagę na reklamy w Internecie, gdy tymczasem 21,50 proc. przyznaje, że to kolorowe strony w gazecie są najkorzystniejszą formą promocji. Nieco mniejszym uznaniem (17,56 proc.), cieszą się miejskie billboardy. Wśród osób badanych nieliczna grupa opowiedziała się, że informacje o deweloperach czerpie z ulotek bądź reklam na środkach komunikacji miejskiej oraz imprez targowych.



6 lutego 2010, godz. 12.30



 


poznańskie studniówki
relacje, zdjęcia, wideo

zimowe okienko
transferowe 2009/2010

bieżąca relacja z podróży
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto