Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Honda CRV Elegance 2008

Kuba Błoszyk
Kuba Błoszyk
Piękna i bezpieczna - tymi słowami można opisać testowaną przez nas trzecią generację słynnego SUV-a: Hondy. Samochód zachwyca również przestronnym wnętrzem i groźną sylwetką.

Wygląd samochodu i silnik

Sylwetka CR-V III jest bardziej masywna i agresywna od CR-V II. Zmieniło się też wnętrze auta, jest o wiele bardziej komfortowe niż to, które posiadały poprzedniczki. Zmieniły się także jego rozmiary. Nowy model jest niższy, krótszy, ale za to szerszy od swojego poprzednika. Montowane silniki benzynowe w tej generacji to m.in.: 2.4 i-VTEC (170 KM), 2.0 i-VTEC (150 KM), oraz silnik diesla: 2.2 i-CDTi (140 KM).
Model, który testowaliśmy, to Honda CRV Elegance 2008 diesel 2.2 i-CDTi.

Terenowy czy nie?

Mimo że nowa odsłona jest już mniej terenowa niż poprzednie postanowiliśmy sprawdzić, jak samochód poradzi sobie na polnych drogach pełnych dziur i nierówności.
Okazało się, że auto radzi sobie wyśmienicie zarówno na piaskowych wertepach jak i na miejskich drogach. Napęd 4X4 działa doskonale i większość nierówności jest niewyczuwalna.

Co ciekawe, system ten różni się znacznie od innych napędów na 4 koła. Zwykłe systemy napędu wszystkich kół są cały czas aktywne, nawet gdy ich nie potrzebujemy. Napęd Real Time 4-Wheel Drive zamontowany w tym samochodzie jest inny. W codziennym użytkowaniu jest wykorzystywany tylko wygodny napęd na przednie koła. Jednak, kiedy wjedziemy na śliską nawierzchnię: lód, błoto czy mokre liście, natychmiast, bez udziału kierowcy, automatycznie uruchomi się napęd na 4 koła.

To, co od razu rzuca się w oczy, to pewność pokonywania wszelkich nawierzchni przez CR-V. Dodatkowo tylne zawieszenie o konstrukcji wielowahaczowej zapewnia równowagę między komfortem i precyzyjnym prowadzeniem.

Bezpieczeństwo

Honda CR-V została zaprojektowana w oparciu o innowacyjną strukturę ramową, która ma zredukować efekty skoncentrowanej siły uderzenia czołowego, oddziałującej na pasażerów. Konstrukcja CR-V zmniejsza siły działające na inne pojazdy, także te najmniejsze.

Dodatkowo oprócz przednich poduszek powietrznych o bezpieczeństwo dbają boczne poduszki powietrzne, które montowane są już w standardzie.

Spalanie

Samochód jest dość ekonomiczny, jak na tak duże auto. Na trasie spala 7 litrów benzyny na 100 km, natomiast w mieście spalanie waha się pomiędzy 8, a 9 litrami.

Osiągi

CRV do setki potrzebuje 10 sekund, jej prędkość maksymalna to 187 km/h.

Cena

Niestety, za tę wersję samochodu musimy zapłacić około 125 tysięcy złotych. Cena zapewne trochę odstrasza, ale jak na ten segment samochodów nie jest ona aż tak wysoka.


PHOTO DAY 4.0 - STARY BROWAR NOCĄ
8 sierpnia godz. 20
WAKACJE 2009
W POZNANIU
kultura, sport, turystyka
TRANSFERY 2009KONKURSY MM POZNAŃ
sprawdź co możesz wygrać
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto