Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Inwestycje - Nowe Zawady otwarte!

Elżbieta Sobańska
Trasa tzw. Nowe Zawady to jedna z inwestycji, którymi prezydent chwali się w spocie wyborczym
Trasa tzw. Nowe Zawady to jedna z inwestycji, którymi prezydent chwali się w spocie wyborczym fot. spot wyborczy Ryszarda Grobelnego
Bez fanfar, ale za to przejezdna – od środy kierowcy jeżdżą długo wyczekiwaną trasą tzw. Nowe Zawady. Chociaż w mieście panuje przedwyborcza gorączka, na razie nie planuje się, aby ulica – jedna z najważniejszych inwestycji drogowych – została oficjalnie otwarta z rozmachem. A jeśli już, to na pewno nie weźmie w niej udziału prezydent Ryszard Grobelny.

– Planowane jest uroczyste otwarcie ulicy Nowe Zawady, ale bez udziału prezydenta Poznania, co jest związane z wyborami samorządowymi – wyjaśnia Rafał Łopka z biura prasowego Urzędu Miasta. – Na razie nie wiadomo, kto z władz miasta będzie obecny na otwarciu.

Prezydent zajrzał jednak na nowo wybudowaną drogę, a dokładnie umieścił ją w filmie wyborczym, w którym chwali się Nowymi Zawadami, a także wiaduktem Antoninek, ulicą Bukowską oraz innymi inwestycjami w mieście. W stosownym kasku ochronnym, przechadza się wraz z robotnikami po nowej trasie. Nie wiadomo jednak, czy dojrzał pewne niedoróbki.

– Na skraju drogi rowerowej powstającej na ulicy Podwale stoją słupy, co stwarza zagrożenie, bo rowerzyści mogą mieć problemy z wymijaniem na tej dwukierunkowej drodze. Jest to też niezgodne z przepisami – mówi Ryszard Rakower z Sekcji Rowerzystów Miejskich. – Poza tym droga urywa się przy rondzie Śródka, nie ma żadnego połączenia z drogą rowerową na Jana Pawła II. Rowerzystom pozostaje znieść rower do tunelu. Tłumaczenia ZDM, że rondo nie jest objęte inwestycją, nie są wystarczające.

– Sprawa słupów jest znana i będzie sprawdzana – zapewnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.
Wybudowany odcinek od ulicy Podwale do skrzyżowania ulicy Prymasa Hlonda z Główną to zarazem domknięcie II ramy komunikacyjnej miasta. To także wygodny dojazd dla mieszkańców m.in. północnych dzielnic do centrum. Przejazd nową trasą robi wrażenie.

– Dopuszczenie ulicy do ruchu nie oznacza jednak zakończenia prac, bo te potrwają do końca miesiąca – podkreśla Tomasz Libich. – Zanim można było otrzymać zgodę na otwarcie ulicy trzeba było m.in. rozwiązać kwestie związane z sygnalizacją świetlną.

Jest także nowe torowisko

Budowa trasy zaczęła się na początku roku.
Posiada ona dwie jezdnie z trzema pasami ruchu i przebiega tak, że od ronda Śródka pokrywa się z przebiegiem ulicy Podwale. Prowadzi pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa – Berlin, następnie wiedzie między wałem przeciwpowodziowym a istniejącą ulicą Zawady. W ramach prac drogowych wybudowano także nowe torowisko tramwajowe wraz z trakcją (od ronda do pętli tramwajowej). Ponadto powstała droga dojazdowa (równolegle do trasy Nowe Zawady między ulicami św. Wincentego a skrzyżowaniem z ulicą Prymasa Augusta Hlonda) oraz przebudowano ulicę św. Wincentego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto