Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mądry przed szkodą

WM
Konsument świadomie kupujący towar z przeceny ze wskazaną wadą, nie ma uprawnień do składania reklamacji tylko na tę wadę. W przypadku wystąpienia innej wady może złożyć reklamacje.
Konsument świadomie kupujący towar z przeceny ze wskazaną wadą, nie ma uprawnień do składania reklamacji tylko na tę wadę. W przypadku wystąpienia innej wady może złożyć reklamacje.
Towar przeceniony lub kupiony na wyprzedaży można reklamować. Wielkopolscy sprzedawcy często mylnie informują klientów, że nie ma możliwości reklamowania niepełnowartościowego towaru.

Towar przeceniony lub kupiony na wyprzedaży można reklamować. Wielkopolscy sprzedawcy często mylnie informują klientów, że nie ma możliwości reklamowania niepełnowartościowego towaru.

Wyprzedaż bielizny, obuwia, obniżka o 30 proc. cen odzieży letniej – tego typu informacji jest coraz więcej na wystawach wielkopolskich sklepów. Klienci jednak bardzo często są mylnie przekonani, że kupiony na przecenie towar nie może podlegać reklamacji.

– Konsument świadomie kupujący towar z przeceny ze wskazaną wadą, nie ma uprawnień do składania reklamacji tylko na tę wadę. W przypadku wystąpienia innej wady może złożyć reklamacje. Reklamacje możemy również składać na towar kupiony z przeceny lub na wyprzedaży posezonowej, w którym nie wskazano żadnej wady – wyjaśnia Jadwiga Galińska, dyrektor konińskiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

Wielu klientów nie wie również, że sprzedawca nie ma prawa umieszczać na paragonie informacji o możliwości występowania wad: na przykład odklejania i pękania podeszwy czy pękania wierzchów’’. W ten sposób konsument jest wprowadzany w błąd. Wykluczona zostaje możliwość wystąpienia innych wad w przyszłości i ogranicza prawo reklamacji. Sprzedający może informować tylko o wadzie, która występuje w czasie, kiedy klient kupuje towar.

Każdy towar niepełnowartościowy, oprócz trwale z nim złączoną informacją w języku polskim, która umożliwia konsumentowi prawidłowe i pełne korzystanie z towaru, powinien być zaopatrzony w dodatkową informację wymieniającą cechy decydujące o obniżeniu jego wartości użytkowej.

Poza tym obok ceny obniżonej na przecenionym towarze powinna zostać umieszczona cena dotycząca tego samego towaru pełnowartościowego, wyraźnie przekreślona znaczkiem x.

– Umieszczone w sklepie lub na paragonie fałszywe informacje, nie mają żadnej mocy prawnej i nie pozbawiają klienta prawa do reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń – zapewnia Elżbieta Żak, sekretarz Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Poznaniu, ośrodek w Koninie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto