Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu już po raz 8 zaprosiło dzieci na plenerowe spotkania ze sztuką. Pierwszego dnia dzieci entuzjastycznie podeszły do tematów warsztatów. Bardzo chętnie w nich uczestniczyły i z uwagą słuchały rad moderatorów imprezy.
Do 7 maja na Cytadeli dzieci będą mogły wziąć udział w warsztatach:
Zatrzymanie w czasie – celem warsztatu jest próba ukazania złożoności czasu. Inspirując się zdjęciami uczestniczy stworzą własną dynamiczną wizję zdarzeń, które miałyby poprzedzić ich powstanie;
Teatr lalek „Cytadela” - ,,Stworzyłeś mnie i pozwoliłeś, abym podobnym był do Ciebie" – Pinokio – jako motyw przewodni;
Pomyśl, stwórz, wykonaj - ORIGAMI - zrób to z nami - skąd się wywodzi, z czym się kojarzy i jak jest obecnie wykorzystywana. Uczestnikom będą zaprezentowane 4 różne moduły, które będą punktem wyjścia do skonstruowania przez dzieci obiektów mających finalnie stworzyć wspólną całość;
...i stała się przestrzeń – podział na grupy wiekowe; 7 do 12 lat – dzieci mają do dyspozycji kartony i mają stworzyć miniaturę miasta; 13 do 15 lat - młodzież ma za zadanie zaprojektować dużą formę przestrzenną możliwą do zbudowania z pudełek. Wspólna budowa przestrzennej rzeźby; 16 do 18 lat – uczestnicy będą rysować kompozycję z martwej natury (kompozycję z kartonów stworzoną przez młodzież gimnazjalną poprzedniego dnia);
Granice wolności – uczestnicy odegrają scenę z jednego wieczoru w wielkomiejskim bloku, by jako jego mieszkańcy zobaczyć, jak ich czyny wpływają na życie innych;
Nie da się nie lubić coli - Jest coś, czego nie widać gołym okiem, ale wiemy, że jest blisko. Próba stworzenia wystawy malarskiej czegoś niewidzialnego;
Uczta – zadaniem dzieci będzie stworzenie smakowitych dań, dla stwora żywiącego się śmieciami. Do dyspozycji będą mieć plastikowe butelki i opakowania, makulaturę, tekturowe pudełka i wszelkie rupiecie;
KidZ body action painting - dzieci lubią szaleć, turlać się, biegać, brać wszystko do ręki, sprawdzać konsystencję różnych substancji opuszkami palców. Nie są to jedynie zwykłe odruchy przypisane człowiekowi w danym wieku, lecz to niepowtarzalna droga do nauki, poznawania siebie i własnego otoczenia;
Skafander kosmiczny – próba stworzenia kosmicznych hełmów, skafandrów, specjalnych butów i flag;
Laboratorium - przez 3 dni będziemy wymyślać nową, inną szkołę, z zupełnie nowymi strukturami i przedmiotami;
Obraz litery - podczas warsztatu dzieci będą dokonywać twórczych odkryć, tworząc aplikacje z różnych materiałów. Będą rysować swoje własne, unikalne litery na arkuszach grubego papieru z zastosowaniem różnorodnych, niezwykłych technik;
Alfabet uczuć - każda grupa dzieci przygotuje część znaków (lub liter), które uzupełnią alfabet jako oznaczenia różnych emocji lub uczuć, takich jak: szczęście, dobroć, miłość;
Etiudy zmysłów - zadaniem dzieci jest zmysłowa percepcja przedmiotów, przyrody i człowieka oraz przypisanie im odpowiednich kolorów zgodnie z własnymi odczuciami, skojarzeniami i fantazją;
Nasza galeria - celem projektu jest stworzenie własnej galerii, wykorzystując fragmenty poszczególnych obrazów i swoją fantazję.
Malowanie tańca - celem projektu jest nauczenie dzieci szybkiego malowania postaci osoby znajdującej się w ruchu za pomocą tylko jednego pociągnięcia pędzlem.
Także do 7 maja, w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w godzinach 18-20 oraz 8 maja w Art Stations Foundation w Starym Browarze od 10 do 14 odbywać się będzie forum Edukacja, czyli autorskie prezentacje zaproszonych gości.
Zostaną tam szerzej omówione tematy podjęte w czasie warsztatów.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?