MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Najpierw wymiana taboru

Piotr KRYSA
Niejedno miasto powiatowe ma bardziej reprezentazyjną konstrukcję dworcowej wiaty.
Niejedno miasto powiatowe ma bardziej reprezentazyjną konstrukcję dworcowej wiaty.
Wczoraj pisaliśmy o odstraszającym wyglądzie dworca autobusowego w Poznaniu. PKS nie wyklucza inwestycji mających zmienić wizerunek dworca. Jednocześnie przekonuje, że obecnie bardziej potrzebna jest wymiana taboru.

Wczoraj pisaliśmy o odstraszającym wyglądzie dworca autobusowego w Poznaniu. PKS nie wyklucza inwestycji mających zmienić wizerunek dworca. Jednocześnie przekonuje, że obecnie bardziej potrzebna jest wymiana taboru.

- Ja również chciałbym, żeby ten dworzec lepiej wyglądał, ale jesteśmy takim samym przedsiębiorstwem jak każde inne - dysponujemy ograniczonymi finansami i musimy kierować się rachunkiem ekonomicznym przy podejmowniu decyzji inwestycyjnych - mówi Waldemar Bojarski, dyrektor poznańskiego PKS.

Kiepskie finanse

W. Bojarski przypomina, że nad przedsiębiorstwem jeszcze niedawno wisiała groźba bankructwa. Dlatego jego podstawowym zadaniem jest odbudowanie taboru autobusowego.
- Nie możemy podejmować zbyt pochopnych decyzji, które obniżyłyby jakość naszych podstawowych usług - mówi.
Wypowiadanie umów dzierżawy poszczególnym kupcom również nie służy porządkowaniu placu dworca i jego okolicy.

- Jeżeli jest wolna powierzchnia, to dlaczego nie mielibyśmy jej wynająć? Przecież nie będzie stała pusta, kiedy może na siebie zarabiać - mówi W. Bojarski.

Zmiany w przyszłości?

Dyrekcja poznańskiego PKS zapewnia, że są planowane inwestycje mające zmienić oblicze dworca PKS, nie potrafi jednak podać żadnego konkretnego terminu. Swoją powściągliwość usprawiedliwia koniecznością utrzymania dobrych stosunków z ewentualnymi inwestorami.

- To są najzwyklejsze relacje handlowe pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Jeśli będą jakieś konkrety, to będzie można o nich mówić - kwituje W. Bojarski.

- Do UM nie wpłynął żaden wniosek o pozwolenie na rozbudowę czy budowę dworca - zapewnia Marek Widelski, z-ca dyrektora wydziału urbanistyki UM w Poznaniu.

Wiele wskazuje na to, że dworzec będzie straszył dalej do momentu aż znajdzie się poważny inwestor. Trzy i pół hektara w centrum miasta to obszar, na którym obok dworca autobusowego może zmieścić się coś jeszcze...

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto