Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa kostka brukowa w centrum Poznania rozebrana! "Skrzyżowanie miało charakter tymczasowy"

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Kostka brukowa została rozebrana, mimo że została ułożona zaledwie trzy lata wcześniej. 

Aby przeglądać zdjęcia kliknij strzałkę w prawo --->
Kostka brukowa została rozebrana, mimo że została ułożona zaledwie trzy lata wcześniej. Aby przeglądać zdjęcia kliknij strzałkę w prawo --->Robert Wożniak
Ruszył pierwszy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Ratajczaka w Poznaniu. W ramach prac rozkuto kostkę brukową, która została ułożona zaledwie trzy lata temu. Zdaniem PIM podczas pierwszego etapu przebudowy ulicy Św. Marcin układ drogowy skrzyżowania miał charakter tymczasowy.

Nowa kostka na ulicy Św. Marcin została ułożona podczas pierwszego etapu przebudowy ulicy. Już wtedy planowano budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicy Ratajczaka, pozostawiając w rejonie skrzyżowania tych ulic słupy, na których miała w przyszłości zawisnąć sieć trakcyjna.

Nowa kostka brukowa rozebrana, aby wprowadzić docelowy kształt skrzyżowania

Mimo budowy nowego odcinka torów nie przygotowano wtedy skrzyżowania dla nowej linii tramwajowej.

- Skrzyżowanie ulicy Św. Marcin i Ratajczaka zostało wykonane w charakterze tymczasowym. Priorytetem było uruchomienie trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Św. Marcin. Na tym skrzyżowaniu nie wprowadzono więc docelowych rozwiązań dla trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka

- stwierdza Maja Chłopocka z Poznańskich inwestycji Miejskich.

Jak informuje, skrzyżowanie dopiero teraz zostanie przebudowane do docelowego kształtu, poprzez m.in. odpowiednią podbudowę konstrukcji torowiska do rozjazdów i dostosowanie infrastruktury. - Dostosowanie skrzyżowania do nowej trasy tramwajowej sprawi, że podczas budowy pozostałego odcinka trasy w ulicy Ratajczaka nie będzie konieczności ponownego wyłączenia tego skrzyżowania z ruchu — dodaje Maja Chłopocka.

- Aktualnie i tak trasa tramwajowa w ul. Św. Marcin jest wyłączona z ruchu z uwagi na prace na pozostałych odcinkach, dlatego wykorzystujemy ten czas na roboty na skrzyżowaniu.

Kostka brukowa rozebrana zgodnie z projektem

W jej ocenie prace na skrzyżowaniu ulic Św. Marcin i Ratajczaka odbywają się zgodnie z założeniami projektowymi i sztuką budowlaną. Nieuszkodzona kostka z demontażu została ustawiona na paletach, aby móc ją wykorzystać ponownie. - Nie ma takiej możliwości w przypadku kostek przyklejonych do podłoża - podkreśla Chłopocka.

Pierwszy etap trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka realizowany jest przez tego samego wykonawcę, co sąsiednie odcinki, czyli al. Marcinkowskiego i fragment ulicy Św. Marcin oraz ulice 27 Grudnia, pl. Wolności, Kantaka, Gwarna, Fredry, Mielżyńskiego. Koszt przeprowadzenia prac podczas pierwszego etapu budowy tramwaju w ciągu ul. Ratajczaka to około 17 mln zł, z czego część finansowana jest przez Aquanet, który przebudowuje podziemne instalacje.

Planujesz zakup domu w Poznaniu lub Wielkopolsce? W ofercie serwisu ogłoszeniowego otodom.pl można trafić na prawdziwe okazje. Na liście najtańszych domów na sprzedaż nie brakuje nieruchomości w cenie około 100 tys. złotych. Czy to dobre inwestycje? Zobacz zdjęcia i sprawdź, jak wyglądają oraz ile dokładnie kosztują. Wszystkie informacje o nieruchomościach znajdziesz galerii zdjęć --->

Oto 10 najtańszych domów na sprzedaż w Poznaniu i Wielkopols...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto