Nowa kostka na ulicy Św. Marcin została ułożona podczas pierwszego etapu przebudowy ulicy. Już wtedy planowano budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicy Ratajczaka, pozostawiając w rejonie skrzyżowania tych ulic słupy, na których miała w przyszłości zawisnąć sieć trakcyjna.
Nowa kostka brukowa rozebrana, aby wprowadzić docelowy kształt skrzyżowania
Mimo budowy nowego odcinka torów nie przygotowano wtedy skrzyżowania dla nowej linii tramwajowej.
- Skrzyżowanie ulicy Św. Marcin i Ratajczaka zostało wykonane w charakterze tymczasowym. Priorytetem było uruchomienie trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Św. Marcin. Na tym skrzyżowaniu nie wprowadzono więc docelowych rozwiązań dla trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka
- stwierdza Maja Chłopocka z Poznańskich inwestycji Miejskich.
Jak informuje, skrzyżowanie dopiero teraz zostanie przebudowane do docelowego kształtu, poprzez m.in. odpowiednią podbudowę konstrukcji torowiska do rozjazdów i dostosowanie infrastruktury. - Dostosowanie skrzyżowania do nowej trasy tramwajowej sprawi, że podczas budowy pozostałego odcinka trasy w ulicy Ratajczaka nie będzie konieczności ponownego wyłączenia tego skrzyżowania z ruchu — dodaje Maja Chłopocka.
- Aktualnie i tak trasa tramwajowa w ul. Św. Marcin jest wyłączona z ruchu z uwagi na prace na pozostałych odcinkach, dlatego wykorzystujemy ten czas na roboty na skrzyżowaniu.
Kostka brukowa rozebrana zgodnie z projektem
W jej ocenie prace na skrzyżowaniu ulic Św. Marcin i Ratajczaka odbywają się zgodnie z założeniami projektowymi i sztuką budowlaną. Nieuszkodzona kostka z demontażu została ustawiona na paletach, aby móc ją wykorzystać ponownie. - Nie ma takiej możliwości w przypadku kostek przyklejonych do podłoża - podkreśla Chłopocka.
Pierwszy etap trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka realizowany jest przez tego samego wykonawcę, co sąsiednie odcinki, czyli al. Marcinkowskiego i fragment ulicy Św. Marcin oraz ulice 27 Grudnia, pl. Wolności, Kantaka, Gwarna, Fredry, Mielżyńskiego. Koszt przeprowadzenia prac podczas pierwszego etapu budowy tramwaju w ciągu ul. Ratajczaka to około 17 mln zł, z czego część finansowana jest przez Aquanet, który przebudowuje podziemne instalacje.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?