Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe Zawady - Poznań zdobył dofinansowanie na II etap budowy

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Poznań otrzymał ponad 28 milionów złotych dofinansowania z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na budowę odcinka ul. Nowe Zawody od ul. Głównej do ul. Podwale.

Budowa drugiego etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu na odcinku od ronda Śródka do skrzyżowania ulicy Prymasa Augusta Hlonda z ulicą Główną rozpoczęła się w styczniu 2010 r. Równocześnie z pracami Zarządu Dróg Miejskich firma Aquanet prowadzi w tym miejscu budowę kolektora prawobrzeżnego w ciągu ulic: Jana Pawła II, Podwale, Zawady, Nowe Zawady. Prace Aquanetu i ZDM-u zostały ze sobą ściśle zsynchronizowane, aby zminimalizować utrudnienia komunikacyjne.

Projekt przewiduje budowę chodników, ścieżek rowerowych z asfaltobetonu, oświetlenia drogowego, ekranów akustycznych, montaż barier ochronnych i rurowych, założenie terenów zielonych. Zostanie wybudowana kanalizacja deszczowa wraz z budową nowych przepustów w ciągu rowów melioracyjnych. Na odcinku od ronda Śródka do pętli tramwajowej zdemontowano stare torowisko tramwajowe. Obecnie trwa budowa nowego torowiska wraz z trakcją. W ramach zadania wybudowana została droga dojazdowa prowadzona równolegle do trasy Nowe Zawady między ulicami św. Wincentego a skrzyżowaniem z ulicą Prymasa Augusta Hlonda o długości 774 metrów oraz przebudowana zostanie ulica św. Wincentego. Dokończone zostaną roboty związane z budową wiaduktu kolejowego, polegają one między innymi na wykonaniu pozostałych wykopów, skarp, schodów serwisowych.

Łącznie wartość zaplanowanych prac wyniesie blisko 85 milionów złotych, ale władzom Poznania udało się zdobyć środki zewnętrzne na ponad 28 milionów złotych. Projekt budowy tego odcinka otrzymał bowiem dofinansowanie w ramach ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych konkursu z Priorytetu VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T, Działania 6.1. Rozwój sieci drogowej TEN-T, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Trasa tzw. Nowe Zawady będzie przebiegać od ronda Śródka przez obecną ulicę Podwale, następnie będzie prowadzić pod nowo wybudowanym wiaduktem magistrali kolejowej Warszawa – Berlin, a następnie wieść między wałem przeciwpowodziowym a istniejącą ulicą Zawady. Na wysokości ulicy Głównej trasa połączy się z odcinkiem prowadzącym do ulicy Bałtyckiej i mostu Lecha.

Na odcinku o długości 1133 metrów zostaną zbudowane dwie jezdnie po trzy pasy ruchu każda. Kierowcy zyskają więc wytyczoną po nowym śladzie szeroką, wygodną arterię łączącą północne dzielnice Poznania z tymi położonymi na prawym brzegu Warty.

Termin zakończenia budowy trasy Nowe Zawady został wyznaczony na dzień 30 listopada 2010 roku. Dokończenie budowy II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady oznacza również zakończenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania.


17, 18,



24, 25
lipca, Stary Rynek
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto