Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy dworzec PKP w Poznaniu będzie gotowy na Euro 2012

Lilia Łada
Lilia Łada
Nie ma przeszkód do rozpoczęcia budowy nowego Dworca Głównego PKP w Poznaniu. Koleje Państwowe SA podpisały umowę inwestycyjną z wykonawcą inwestycji.

Umowa otwiera drogę do rozpoczęcia budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu o wartości 160 mln euro. Obejmie on nowy dworzec kolejowy, parking na 900 samochodów, oraz dworzec autobusowy.

Inwestycja jest przygotowywana przez PKP S.A. od 2007 roku. PKP SA wybrała firmę Trigranit Development Corporation w 2009 roku w niezależnych rokowaniach, do których przystąpiło siedem firm specjalizujących się inwestycjach komercyjnych na rynku nieruchomości.

PKP wnosi do inwestycji tereny o powierzchni 4 hektarów, oraz niezbędne pozwolenia i uzgodnienia z samorządem miasta Poznań. Firma Trigranit angażuje niezbędny kapitał finansowy oraz projekt inwestycji uzgodniony z miastem Poznań.

- Wynegocjowanie umowy w krótkim czasie do duży sukces – mówi Paweł Olczyk, dyrektor zarządzania nieruchomościami PKP SA. - Podobne projekty są przygotowywane w innych krajach Europy w ciągu 5-6 lat. Nam udało się osiągnąć ten etap już po 3 latach. Po podpisaniu umowy koncentrujemy się na zdobyciu wszystkich pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy nowego dworca, który powstanie w I etapie inwestycji.

Prace budowlane przy budowie nowego dworca rozpoczną się w I połowie 2011 roku i zakończą w II kwartale 2012 roku. Nowy dworzec kolejowy o powierzchni 7 tysięcy m kw położony nad torami będzie tylko jednym z elementów całego węzła komunikacyjnego i towarzyszącego mu centrum handlowego. 

Nowy węzeł komunikacyjny i towarzyszące mu centrum handlowe będą miały powierzchnie 16 tysięcy m kw.  Węzeł posiadać będzie trzy poziomy funkcjonalne. Na poziomie gruntu umieszczona została funkcja Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli terminal autobusowy na co najmniej 12 stanowisk autobusów i jednocześnie odbierających pasażerów. Terminal połączony będzie komunikacyjnie z poziomami +1 i +2 Centrum Handlowego i z nowym dworcem kolejowym, którego głównym poziomem służącym obsłudze pasażerów będzie poziom +1. Na poziomie parteru ulokowane będą ponadto biura operatora terminala i kasy biletowe dla autobusów.

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne będzie komunikacyjnie powiązane nowymi elementami układu drogowego z siecią ulic miejskich i będzie dostępne dla pojazdów zarówno na poziomie parteru, jak i na poziomie +1 poprzez podjazd z mostu Dworcowego. Nowy układ drogowy zostanie zaprojektowany zgodnie z potrzebami komunikacyjnymi i wymogami Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Parking służący użytkownikom centrum handlowego będzie się składał z ok. 950 miejsc parkingowych ulokowanych na poziomie gruntu pod kolejne etapy inwestycji.

Czytaj także:
Jak będzie wyglądał nowy Dworzec Główny?

Nowoczesne centrum komunikacyjne, galeria handlowa, a w przyszłości może nawet hotel - tak wyglądać będzie nowy poznański Dworzec Główny.

17, 18,


24, 25 lipca, Stary Rynek
3 lipca

2010 - Malta
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto