Przejeżdżając przez miasto nie wzbudzał większej sensacji. Dla większości pasażerów, jego wygląd jest bowiem bardzo dobrze znany – niemal bliźniaczy Moderus alfa kursuje po poznańskich ulicach od dawna. Najważniejsza różnica kryje się dosłowne w środku – zamiast dwóch osobnych wagonów, nowy tramwaj ma jeden, długi człon, z niskopodłogową częścią właśnie pośrodku.
Mimo że jest konstrukcją całkowicie nową, to podobieństwa do wcześniejszych tramwajów – Moderusa alfa i poczciwego 105N są zauważalne. Nie ma więc m.in. niskiej podłogi na całej długości pojazdu, ale dzięki takiemu wzorowaniu się na starszej konstrukcji, jego cena jest odpowiednio niższa i wynosi niecałe 3 mln złotych. To połowa ceny nowoczesnego tramwaju z w pełni płaską podłogą.
Nowy Moderus zadebiutował na linii 13. Na tej trasie będzie można go spotkać przez kilka najbliższych dni, więc kto ma ochotę na przejżdżkę, może spróbować "upolować" nowy zielono-żółty nabytek MPK.
Tramwaj może zabrać do 216 pasażerów. W tym roku w poznańskim MPK znajdzie się 7 tego typu pojazdów. Wszystkie będą stacjonować w zajezni przy ul. Forteczniej. Na razie nie wiadomo, jakie trasy obsługiwać będą nowe składy.
Aby obejrzeć wszystkie zdjęcia, przejdź do galerii.
Plakat musi śpiewać 8 maja - 24 lipca 2011 | Muzeum Narodowe w Poznaniu |
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?