Zobacz video: Kary dla pijanych kierowców
To, że od czasu do czasu pracownicy banku dzwonią do swoich klientów nie dziwi nikogo. Problem w tym, że pracownika banku bardzo łatwo pomylić z oszustem, który chętnie się pod niego podszywa. Policja apeluje, by zachować szczególną ostrożność, ponieważ oszuści sięgają po nowe metody.
Dzwoni automat?
Na telefon ofiary nie dzwoni już wyłącznie "pracownik banku", a nagrany wcześniej "wirtualny asystent bezpieczeństwa bankowego". Może to sprawić, że stracimy czujność, bo pomyślimy, że to faktycznie telefon z banku. Z wiadomości dowiemy się, że na naszym koncie została zarejestrowana "podejrzana próba logowania". Jeżeli potwierdzimy logowanie wskazanym przyciskiem, za chwilę otrzymamy kolejny telefon, już z "żywym oszustem", który w ten sposób urabia ofiarę i wyciąga od niej wrażliwe dane.
Polecamy
Warto wiedzieć
Jak informuje serwis niebezpiecznik.pl, oszuści korzystający z tego patentu najczęściej dzwonią z numerów:
- +48 22 245 59 22,
- +48222455922,
- +48 22 2455922,
- +48 22-245-59-22
Warto te numery zapisać. Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości powinniśmy się natychmiast rozłączyć i zadzwonić na infolinię do naszego banku, by sprawdzić, czy rzeczywiście była jakakolwiek próba logowania się na nasze konto. Warto też zapytać, czy jakiś pracownik przed chwilą do nas dzwonił w tej sprawie. Dodajmy, że pracownicy proszą o samodzielne wprowadzania danych wrażliwych, używając przy tym klawiatury telefonu. Bardzo rzadko proszą o podawanie np. numerów na głos. Warto zachować ostrożność.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?