Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pacjenci POSUM w Poznaniu mogą szybciej zarejestrować się do lekarza. Przychodnia wprowadza udogodnienia

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Szybsze terminy i krótsze kolejki - taki jest cel rozwiązań wprowadzonych dla pacjentów od lipca w POSUM
Szybsze terminy i krótsze kolejki - taki jest cel rozwiązań wprowadzonych dla pacjentów od lipca w POSUM Waldemar Wylegalski
Dodatkowa infolinia oraz system SMS umożliwiający szybkie odwołanie wizyty - to nowe udogodnienia dla pacjentów, które wprowadza Poznański Ośrodek Specjalistycznych Usług Medycznych. Jakie dają one efekty?

Od lipca w ramach pilotażu w POSUM-ie wprowadzono dodatkową infolinię pozwalającą zarejestrować się do lekarza specjalisty. Działa ona w poradni chirurgii dziecięcej i obsługiwana jest przez Biuro Poznań Kontakt.

– Zarejestrowane zostały 352 połączenia, z czego 318 z nich odebraliśmy. Co ważne dla pacjentów, czas oczekiwania na połączenie wynosił tylko 34 sekundy. To są fantastyczne wyniki – wylicza Konrad Zaradny, dyrektor POSUM.

Sukces pilotażu spowodował, że od środy, 2 sierpnia, rejestracja przy pomocy Biura Poznań Kontakt możliwa jest również w poradniach chirurgii ogólnej i proktologicznej.

To jednak nie wszystko. Także od lipca w innych dziesięciu poradniach specjalistycznych wprowadzono system SMS, który nie tylko przypomina o zaplanowanej wizycie, ale także umożliwia proste i szybkie jej odwołanie.

– W całej Polsce ok. pół miliona osób nie przychodzi na umówioną wizytę. Ten problem był również w POSUM-ie, gdzie ok. 2 tys. osób nie zgłosiło się na umówioną wizytę, przez co w tym czasie nie mogli też przyjść inni – przypomina Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Jak działa ten system i jak jego wprowadzenie zmieniło funkcjonowanie placówki?

– Powiadomienia wysyłamy 3 dni przed wizytą z bardzo prostą możliwością jej odwołania. Wysłaliśmy prawie 3,5 tys. takich SMS-ów, z czego 169 osób odwołało w ten sposób wizyty, a my 100 proc. tych miejsc zapełniliśmy innymi oczekującymi pacjentami. To umożliwia skrócenie kolejek do lekarza, ale także poprawia jakość komunikacji obsługi pacjenta i szanujemy czas pracy specjalistów, a ponad to generujemy dodatkowe przychody – podsumowuje Konrad Zaradny.

- W pierwszej połowie tego roku aż 11 proc. pacjentów - ponad 2 tys. osób nie dotarło do nas na wizyty, nie informując o tym, w związku z tym te wizyty przepadały. Po wprowadzeniu SMS-ów tylko 1 proc. pacjentów nie stawił się na wizyty.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pacjenci POSUM w Poznaniu mogą szybciej zarejestrować się do lekarza. Przychodnia wprowadza udogodnienia - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto