Po raz pierwszy Biuro Promocji Miasta Poznania zorganizowało konkurs pod nazwą "Gadżet Poznań", w którym wybierano dizajnerskie gadżety, które mieszkańcy miasta będą mogli nie tylko dostać przy różnych okazjach, ale też kupić.
Na konkurs przysłano wiele projektów, a w śród nich m.in. rzutki, bambosze, torby, otwieracz czy przełączki USB. Wszystkie produkty stworzone w oryginalny sposób i z ekologicznych, łatwych do ponownego przetworzenia materiałów.
Spośród wszystkich 20 nadesłanych prac jury wybrało 3 gadżety, za które autorzy otrzymali nagrody pieniężne. Pierwsza nagroda, 5 tysięcy złotych powędrowała do Katarzyny Borczyńskiej, projektantki z Poznania, która zaskoczyła wszystkich projektem młodzieżowej torby, która łączy w sobie promocję miasta i zarazem jest ekologiczna.
- Młodzież jest najlepszym mobilnym nośnikiem idei czyli naszego logo Poznania - mówi Katarzyna Borczyńska, zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu. - Wyszłam z założenia, że w takiej torbie zmieści się zeszyt A4, książki. Młodzież nie lubi chodzić ze zwyczajnymi torbami ekologicznymi, dlatego chciałam stworzyć coś specjalnego i tak powstała torba. Zbudowana jest ona z plandeki i taśmy, chciałam żeby wyróżniała się industrialnością i trwałością.
Jury oprócz torby wyróżniła jeszcze dwa gadżety. Wśród nich znalazł się pendrive oraz hub, który łączy technologię z prostotą i pomysłowością. Urządzenia stworzone są z nietypowego jak dla tego produktu tworzywa, bo z warstw... papieru. Autorem gadżetu jest Karolina Rybarczyk, designer form przemysłowych, mebli i oświetlenia.
Ciekawym produktem wyróżnionym przez jury jest bransoletka. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jest ona stworzona ze... zużytych butelek typu PET. Autorem nietypowego gadżetu jest Agencja MOA.
- Jest to dobry gadżet, który trafia do grupy nastawionej na nowości - mówi Wojciech Łanewski, dyrektor kreatywny firmy MOA. - Stworzenie takiej bransoletki jest bardzo proste, jedna bransoletka powstaje w dwie minuty, a polega to na wycięciu bransoletki w butelce i poddaniu jej obróbce cieplnej.
Autorzy wyróżnionych gadżetów również otrzymali nagrody pieniężne w postaci 2,5 tys. zł.
Wybrane w konkursie gadżety już wkrótce pojawią się w sprzedaży. Nabyć będzie można je w trzech punktach Centrum Informacji Miejskiej oraz w niedługim czasie również przez Internet.
Promujące Poznań gadżety nie będą drogie, bransoletka ma kosztować 3-4 zł, torba 20 zł, a ok. 25-35 zł zapłacimy za pendrive'a, w zależności od pojemności nośnika.
Wszystkie uzyskane ze sprzedaży pieniądze trafią do Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, a te przeznaczone zostaną na dalsze cele związane z promowaniem Poznania.
Toreb, bransoletek i nosników danych dostępnych w sprzedaży spodziewać się można za ok. dwa miesiące.
Konkurs na gadżety Poznania będzie miał swoje kolejne edycje, następna jak zapowiadają organizatorzy już w okolicach marca.
Czytaj też: |
Poznań chce mieć niebieską gwiazdkę wszędzie Już wkrótce zmienią się znane logotypy ZTM, ZDM czy POSiR-u. Nowe mają być utrzymane w jednolitej stylistyce ze znaną niebieską gwiazdką. |
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?