Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polagra Food 2018: Wielkie targi znów w Poznaniu

Cezary Hurysz
Na Polagrze, jak co roku, wystawią się polskie i europejskie firmy z branży rolniczej i spożywczej.
Na Polagrze, jak co roku, wystawią się polskie i europejskie firmy z branży rolniczej i spożywczej. Waldemar Wylagalski
We wtorek startuje kolejna edycja targów branży spożywczej Polagra Food.

Tegoroczne targi Polagra Food ]odbędą się w dniach 8-10 maja. Na Polagrze, jak co roku, wystawią się polskie i europejskie firmy z branży rolniczej i spożywczej. Zwiedzający będą mogli jednak poznać również produkty spoza kontynentu, między innymi z Chin, Korei, czy Sri Lanki.

Jedną z nowości targów jest czarny czosnek. Powstaje on w wyniku poddania białego czosnku procesowi dojrzewania. Jego walory smakowe i zdrowotne zapewniły mu wyjątkową popularność m.in. w Japonii, Korei i USA. Mówi się, że to piąty smak - umami. Ma on aż dziesięciokrotnie więcej właściwości leczniczych niż biały czosnek.

Podczas targów będą też promowane śmietankowe lody firmy ”JOGO” przygotowane są ze świeżej śmietanki. Nie zawierają żadnych sztucznych utwardzaczy i wypełniaczy.

Bezpłatne warsztaty i spotkania dla zwiedzających
Goście targów będą mogli wziąć udział w spotkaniach z ekspertami.

Zwiedzających czekają między innymi warsztaty z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego. Organizatorem wydarzenia jest instytucja VLAM vzw Belgian Meat Office, zrzeszająca firmy i promująca belgijskie mięso.

- Jesteśmy organizacją belgijską, która zrzesza firmy związane z przetwórstwem mięsa. Polska jest dla Belgian Meat Office drugim rynkiem pod względem sprzedaży. Stąd możliwość spotkania i nawiązania nowych kontaktów - mówi Katarzyna Szurkało, asystent ds. handowych Belgian Meat Office.

Podczas warsztatów "Znakowanie produktów" prelegenci poruszą temat dopuszczalności stosowania na opakowaniach oznaczeń żywieniowych i zdrowotnych (np. „Nie zawiera …”). Sposób formułowania etykiety produktu ma duży wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje.

Opowiedzą o „dobrych praktykach” w branży, ale wskażą też te, które były kwestionowane przez organy kontroli.

***
Steven Spielberg nie chce burgera na swoją cześć. Sieciówka chciała nazwać kanapkę "SpielBurger"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto