Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polregio wnioskuje o miliardy złotych. To największy projekt inwestycyjny w dziejach Polregio!

WB
Nowe pojazdy zostaną zamówione w dwóch wersjach – krótszej (130-160 stałych miejsc siedzących) oraz dłuższej (powyżej 210 stałych miejsc siedzących).
Nowe pojazdy zostaną zamówione w dwóch wersjach – krótszej (130-160 stałych miejsc siedzących) oraz dłuższej (powyżej 210 stałych miejsc siedzących). Tomasz Czachorowski/materiał ilustracyjny
Polregio poinformowało o złożeniu 10 wniosków o współfinansowanie zakupu aż 98 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT). To największy projekt inwestycyjny w dziejach spółki. Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość nawet 160 km/h.

Nowe pociągi od Polregio. Będzie wielka inwestycja

Polregio złożyło 10 wniosków o współfinansowanie zakupu łącznie 98 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość projektów, złożonych do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), wynosi ponad 3 mld zł netto.

- To największy projekt inwestycyjny w dziejach Polregio oraz gwarancja utrzymania i zwiększenia pracy eksploatacyjnej czy miejsc pracy

– mówi prezes zarządu Polregio Adam Pawlik.

Jak podaje serwis rynekkolejowy.pl, nowe pojazdy zostaną zamówione w dwóch wersjach – krótszej (130-160 stałych miejsc siedzących) oraz dłuższej (powyżej 210 stałych miejsc siedzących). Pojazdy będą rozwijać prędkość do 160 km/h i dzięki temu na zmodernizowanych i przystosowanych do takiej prędkości odcinkach skróci się czas podróży. Składy będą wyposażone w klimatyzację, wi-fi oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Układ wnętrza zostanie przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością – pojazdy będą niskopodłogowe, jednoprzestrzenne wraz z pochylnią lub automatyczną windą. Jedna z dwóch toalet będzie również przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością, znajdzie się w niej też miejsce do przewijania niemowląt.

Do 2030 roku Polregio zamierza kupić łącznie do 200 nowych ezt-ów za ponad 7 mld zł.

Finansowanie największego od ponad 20 lat programu modernizacji taboru regionalnego będzie pochodzić oprócz KPO z innych grantów oraz pożyczek unijnych (FEnIKS, Fundusze Europejskie dla Regionów), innych źródeł (np. EBI), komercyjnych instrumentów dłużnych oraz środków własnych przewoźnika. Złożenie wniosków w konkursie CUPT ze środków KPO zostało poprzedzone podpisaniem umów ramowych z czterema producentami taboru - FPS H. Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz, oraz Stadler Polska.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Polregio wnioskuje o miliardy złotych. To największy projekt inwestycyjny w dziejach Polregio! - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto