Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Konkurs "30/30" na najlepsze polskie okładki płytowe. Wystawa finalistów w Starym Browarze

Maciej Szymkowiak
Maciej Szymkowiak
Trwa proces zgłaszania na najlepsze polskie okładki płyt. Jury wyłoni 30 finalistów, których prace, latem zawisną w Starym Browarze.

Zobacz zdjęcia z edycji 2020 r. --->
Trwa proces zgłaszania na najlepsze polskie okładki płyt. Jury wyłoni 30 finalistów, których prace, latem zawisną w Starym Browarze. Zobacz zdjęcia z edycji 2020 r. --->Grzegorz Dembiński
Trwa 8. edycja konkursu „30/30” na „Najlepsze Polskie Okładki Płyt”. Finałowa trzydziestka zawiśnie w Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru.

„30/30 w Starym Browarze”

Do 14 marca można zgłaszać kandydatury. Konkurs „30/30” ma na celu wyłonienie najlepszej polskiej okładki płyty. W tym roku przyznane zostaną dwie nagrody specjalne, swojego faworyta wskażą też zwiedzający pokonkursową wystawę.

Okładka płyty ma bardzo ważny aspekt w marketingu: to z nią początkowo stykają się muzyczni melomani, zanim przesłuchają materiał. Dobrze wykonana przykuwa uwagę. Źle zrobiona odstrasza. Dlatego wielu muzyków, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne jest „pierwsze wrażenie”, do współpracy zaprasza utytułowanych i utalentowanych grafików, malarzy, fotografów. Większość z nich przygotowuje projekt graficzny, który nie tylko zainteresuje „potencjalnego słuchacza”, ale też taki, który będzie stanowił integralną, artystyczną formę wyrazu. Ich kunszt artystyczny zostanie nagrodzony po raz 8. w konkursie „30/30”.

Chciałem, żeby ta okładka sprowokowała do myślenia i zaintrygowała. Ma być „jakaś” – dobra lub zła, ale wywołująca emocje. W przygotowaniu do niej ogoliłem całe ciało, co było traumatycznym przeżyciem, ponieważ była zima, a te wszystkie włosy przecież pomagają w utrzymaniu ciepła. Za sesję odpowiadał Marcin Grzęda, z którym się błyskawicznie dogadałem

- mówił nam muzyk Swiernalis, którego okładka do płyty „Psychiczny fitness” znalazła się wśród finałowej 30.

Zgłoszenia przesyłać mogą portale internetowe, redakcje pism muzycznych, autorzy projektów, wytwórnie oraz dystrybutorzy albumów. Spośród wszystkich prac, jury złożone z 15 osób: ilustratorów, fotografów, grafików, dziennikarzy muzycznych wybierze finałową trzydziestkę wraz z finalistą.

Konkurs „30/30”: nagrody

Zwycięzca „Najlepszej Polskiej Okładki Płytowej 2021” wygra 5000 złotych. Jury przyzna także Nagrodę Specjalną za Edytorstwo (za szczególną staranność edytorską i produkcyjną okładki), a także Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo (za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych). Zostanie wręczona, także Nagroda Publiczności, wynosząca 2000 zł. Jej laureata wskażą widzowie wystawy pokonkursowej.

Konkurs „30/30” w Galerii Starego Browaru

Finalistów konkursu, poznaniacy zobaczą w tegoroczne lato na wystawie pokonkursowej w Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru. W zeszłym roku główną nagrodę zdobył Łukasz Paluch za okładkę „Highlight” dla muzyków Skalpel.

Organizatorem konkursu jest Wydawnictwo Miejskie Posnania.

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto