Najwyżej oceniamy nasze miasto pod kątem możliwości handlu i rozwoju – zadowolonych jest aż 65 proc. pytanych w badaniu "Życie w Poznaniu", przeprowadzonym na zlecenie Urzędu Miasta.
Taki sam odsetek respondentów pozytywnie wypowiada się o poznańskim MPK. Warto wspomnieć, że tym samym, poznański przewoźnik może się pochwalić jednym z najwyższych tego rodzaju wskaźników w kraju.
Poznaniacy dobre oceny wystawili miastu również w kategoriach: rozwój infrastruktury sportowej – tu odsetek niezadowolenia wynosi jedynie 2,7 proc.; architektura i wygląd miasta, rozwój i inwestycje otrzymały czwórkę z plusem.
Poznań to także miasto wykorzystujące nowe technologie, o wysokiej jakości życia, wspierające rozwój przedsiębiorczości.
Służba zdrowia wciąż chora
W porównaniu do poprzednich badań, poprawie uległa ocena poziomu kształcenia; spadła również liczba niezadowolonych z warunków mieszkaniowych.
Co się zatem poznaniakom najbardziej nie podoba w mieście?
Przede wszystkim służba zdrowia – jedynie 17 proc. wypowiada się o niej pozytywnie.
Poznaniacy chcieliby również poprawy warunków poruszania się po mieście samochodem czy rowerem. Ważne dla nich jest wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum i poprawa infrastruktury drogowej.
Poznań - miasto targów
Mieszkańcy poproszeni zostali także o wskazanie najważniejszych, ich zdaniem, kierunków rozwoju miasta. Okazało się, że poznaniacy chcą widzieć swoje miasto jako centrum targowo-kongresowe oraz jako miasto szkolnictwa wyższego.
Problemami miasta, z którymi według poznaniaków, należy się zmierzyć w pierwszej kolejności, są przede wszystkim: poprawa funkcjonowania służby zdrowia, zapewnienie miejsc pracy i usprawnienie poruszania się po mieście własnym srodkiem transportu - samochodem, motocyklem czy tez rowerem.
Strategia do 2030
Badania socjologiczne prowadzone pod hasłem „Życie w Poznaniu” są elementem Strategii Rozwoju Miasta i mają umożliwić poznanie opinii mieszkańców na najbardziej istotne kwestie.
Wspomnianą strategię, której towarzyszy dewiza: „Poznań miastem wiedzy, w którym ludzie chcą mieszkać, a przedsiębiorcy inwestować”, podzielono na cztery główne działy: gospodarka i nauka, gospodarka przestrzenna, gospodarka komunalna i usługi społeczne.
Wyznaczono przy tym główne cele: rozwój gospodarki innowacyjnej i podnoszenia atrakcyjności inwestycyjnej miasta, poprawa atrakcyjności przestrzeni i architektury oraz jakości życia w zakresie komunikacji i spędzania wolnego czasu, zwiększenie znaczenia miasta jako ośrodka wiedzy i kultury oraz stworzenie silnej metropolii.
Strategia planowana jest do 2030 roku. Wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkańców zaprezentował prof. Ryszard Cichocki z UAM podczas piątkowego posiedzenia Rady Strategii i Rozwoju Poznania.
Przeczytaj także: |
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?