Poznań: Powstanie trasa tramwajowa na Marcelin. Rozważane są dwa warianty jej przebiegu

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską. zdjęcie ilustracyjne/Grzegorz Dembiński
Marcelin to rejon Poznania, gdzie cały czas powstają nowe osiedla mieszkaniowe, ale brakuje wystarczającej liczby połączeń komunikacji miejskiej, stąd powstała koncepcja zbudowania trasy tramwajowej.

- Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców powodują konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu – przyznaje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania i dodaje, że w poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin.

Czytaj też: Na Marcelinie przybywa mieszkańców

Trasa ma połączyć Marcelin z centrum Poznania. Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską.

- To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, na odcinku od Arciszewskiego do Ogrodów – przypomina Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. - Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską.

Od skrzyżowania Marcelińskiej z Bułgarską autorzy koncepcji mają przygotować dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W pierwszym wariancie tramwaj ma jechać Marcelińską aż do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie powstałaby tzw. końcówka czołowa. W drugim wariancie trasa tramwajowa przebiegałaby ulicami Bułgarską i Łubieńską do ul. Kolorowej. Przewiduje się powstanie pętli ulicznej przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj - autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (obecny przystanek autobusowy Ognik).

Wykonawca koncepcji, uwzględniając wytyczne przedstawicieli miasta, ma szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia tramwajowego Marcelina z centrum Poznania, uwzględnić w opracowaniu korektę czy też budowę nowego układu drogowego (w tym budowę chodników i ścieżek rowerowych), a także parkingi typu „Bike & Ride”, miejsca „Kiss & Ride”. Ponadto propozycja ma zawierać takie rozwiązania, by w miarę możliwości przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie odbywały się „drzwi w drzwi”.

POLECAMY:

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Może w przyszłości pomyśleć o rozbudowie Marcelinska Strzegomska Jana Brzechwy do Lotniska

Dodaj ogłoszenie