Poznań: Powstanie trasa tramwajowa na Marcelin. Rozważane są dwa warianty jej przebiegu

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską. zdjęcie ilustracyjne/Grzegorz Dembiński
Marcelin to rejon Poznania, gdzie cały czas powstają nowe osiedla mieszkaniowe, ale brakuje wystarczającej liczby połączeń komunikacji miejskiej, stąd powstała koncepcja zbudowania trasy tramwajowej.

- Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców powodują konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu – przyznaje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania i dodaje, że w poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin.

Czytaj też: Na Marcelinie przybywa mieszkańców

Trasa ma połączyć Marcelin z centrum Poznania. Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską.

- To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, na odcinku od Arciszewskiego do Ogrodów – przypomina Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. - Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską.

Od skrzyżowania Marcelińskiej z Bułgarską autorzy koncepcji mają przygotować dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W pierwszym wariancie tramwaj ma jechać Marcelińską aż do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie powstałaby tzw. końcówka czołowa. W drugim wariancie trasa tramwajowa przebiegałaby ulicami Bułgarską i Łubieńską do ul. Kolorowej. Przewiduje się powstanie pętli ulicznej przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj - autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (obecny przystanek autobusowy Ognik).

Wykonawca koncepcji, uwzględniając wytyczne przedstawicieli miasta, ma szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia tramwajowego Marcelina z centrum Poznania, uwzględnić w opracowaniu korektę czy też budowę nowego układu drogowego (w tym budowę chodników i ścieżek rowerowych), a także parkingi typu „Bike & Ride”, miejsca „Kiss & Ride”. Ponadto propozycja ma zawierać takie rozwiązania, by w miarę możliwości przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie odbywały się „drzwi w drzwi”.

POLECAMY:

Koronawirus: sprawdź czy Twój powiat jest "czerwony".

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Może w przyszłości pomyśleć o rozbudowie Marcelinska Strzegomska Jana Brzechwy do Lotniska

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3