Poznań - Promocja miasta trafi "pod lupę"

Bogna Kisiel, Katarzyna Fertsch
Zanosi się na ciekawe dochodzenie. W roli śledczych wystąpią radni z komisji rewizyjnej Rady Miasta, a na pierwszy ogień pójdzie miejska promocja. Wzięci pod lupę urzędnicy będą musieli się gęsto tłumaczyć. Kontrola rozpocznie się już 1 lutego.

– Chcemy sprawdzić wydatki na promocję pod względem gospodarności, celowości i legalności – mówi Szymon Szynkowski vel Sęk, przewodniczący komisji.
Biuro promocji (czy też propagandy, jak mawia złośliwie jeden z radnych), znalazło się pod obstrzałem przy okazji debaty nad budżetem. Radni tłumaczą, że sytuacja finansów jest dramatyczna, dlatego nim się wyda nawet złotówkę – trzeba ją obejrzeć z każdej strony. Idąc tym tropem, tną kasę na działania promocyjne. Zdaniem radnego PO Łukasza Mikuły, promocja jest potrzebna.

– Nie uważam, że jest na nią za dużo pieniędzy, ale można i należy rozmawiać o zasadności wydatków – mówi radny.
W 2011 roku miasto chciałoby wydać na promocję ponad 22 mln zł, w tym w budżecie biura promocji miasta przewidziano 9,8 mln zł na realizację przygotowanej w 2008 roku strategii promocji marki Poznań.

– Kampanie zagraniczne, promocję akcji „Poznań za pół ceny” czy wydarzeń kulturalnych, konferencji – wylicza Łukasz Goździor, szef biura.
Pozostałe 7,7 mln zł Poznań wyda na działania promocyjne związane z Euro 2012. Z tej ostatniej kwoty mają być sfinansowane projekty wynikające ze zobowiązań wobec UEFA – imprezy Rok do Euro czy losowanie grup finałowych – oraz akcje Krewni Euro, ambasadorowie Euro czy odliczanie kolejnych stu dni do mistrzostw (1,2 mln zł). 6,5 mln zł biuro chce przeznaczyć na promocję wizerunku Poznania w kontekście Euro i koncert „Poznań dla Ziemi”.

Choć budżety większości miast trzeszczą w szwach, to na promocję znajdują się pieniądze. Kraków na ten cel zamierza wydać 13 mln zł. Gdańsk o ponad 7 mln zł więcej. Na Wybrzeżu chcą również wykorzystać fakt, że będą gospodarzem mistrzostw. W tym mroku przeznaczyli na ten cel 4 mln zł.

– Ogłosimy przetarg na pomysł promocji Euro 2012 i później na jego realizację – wyjaśnia Grażyna Adamska z gdańskiego magistratu.
Wrocław, który w tym roku wyda mniej na inwestycje, na promocję nie pożałował pieniędzy. Przeznaczy je na organizację Kongresu Kultury, przygotowania do Euro 2012. Biuro promocji ma 7,4 mln zł na projekty Akademicki Wrocław, „Europa na widelcu” czy „Wrocław – Twoje miejsce na Ziemi”. Na promocję przez sport przewidziano ponad 12 mln zł, a na reklamowanie miasta jako gospodarza Euro – ponad 3,4 mln zł.

Żadne z miast nie może równać się ze stolicą. Na sam udział w imprezach promocyjnych Warszawa chce wydać 13,5 mln. – Inni wydają na promocję, my też powinniśmy, ale trzeba to robić mądrze – uważa Przemysław Markowski, szef klubu PiS.

Gramy dla Ziemi

W zeszłym tygodniu ujawniliśmy kulisy organizacji koncertów „Poznań dla Ziemi”. Finansowane są z budżetu miejskiego. Bilety są drogie, ale zyski z ich sprzedaży nie trafiają do miasta, tylko do kieszeni firm, które są producentami koncertów. Miliony wydawane na organizację imprez są niewystarczająco kontrolowane. Pieniądze te mogłyby się zwracać, przynajmniej w części. Nasza publikacja poruszyła nie tylko poznaniaków, ale też przedstawicieli firm organizujących podobne koncerty.

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

FLESZ: Nowe dyscypliny na igrzyskach w Tokio

Wideo

Materiał oryginalny: Poznań - Promocja miasta trafi "pod lupę" - Poznań Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3