"Gigantyczne korki, szlabany zamykane co chwilę, czasami nawet na 15 min - napisała nam Użytkowniczka o wiadukcie na Junikowie. - "Jakby policzyć przez cały tydzień przez jaki czas przejazd jest zamknięty to z pewnością uzbiera się jakieś 24 godziny. Dlaczego nie ma wiaduktu? Od kilku lat są tylko obietnice."
Niestety, przygotowanie tej inwestycji nie jest łatwe: na Junikowie należy jeszcze porozumieć się z gminami Komorniki i Dopiewo oraz starostwem powiatowym, ponieważ wiadukt, gdyby doszło do jego budowy, znalazłby się częściowo poza Poznaniem. Ale prace już trwają.
- Są prowadzone rozmowy zainteresowanych stron: starostwa powiatowego, gmin Dopiewo i Komorniki oraz miasta Poznania - wyjaśnia Henryk Spychalski, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej urzędu Miasta Poznania. - Jest przygotowywany list intencyjny, który będzie zawierał konkretne ustalenia co do terminu rozpoczęcia i wykonania prac oraz podziału kosztów. ustalamy to właśnie dlatego, by ta inwestycja mogła ruszyć...
W gorszej sytuacji są mieszkańcy Starołęki - tu także od lat mówi się o budowie wiaduktu nad przejazdem kolejowym i na mówieniu się kończy. Tu budowa byłaby o tyle łatwiejsza, że byłby to wiadukt wewnątrzmiejski, co oznacza, że jego powstanie zależałoby tylko od możliwości finansowych Poznania. Ale tu z kolei z budową wiaduktu trzeba będzie poczekać do budowy III ramy.
- Budowa jest rozważana, ale w kontekście III ramy i nowego węzła komunikacyjnego na ulicy Romana Maya - mówi dyrektor Spychalski. - Bo na tym odcinku trasy będą ze soba współpracowały dwa wiadukty.
Jedynie w przypadku Dębca jest nadzieja, że udręka mieszkańców tej dzielnicy wkrótce się skończy. Prace są tu już poważnie zaawansowane.
- Obecnie wykonywany jest projekt budowlano-wykonawczy przebudowy układu drogowego w rejonie ulic Czechosłowackiej, Opolskiej i 28 Czerwca 1956 roku - tłumaczy Dorota Wesołowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich. - W wyniku ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu przetargu projekt do końca pierwszego półrocza 2011 roku wykona firma Mott MacDonald Limited sp. z o.o. z Krakowa.
Dlatego też, od ulicy Łozowej ulicą Czechosłowacką samochody będą poruszać się wykopem, a następnie tunelem aż za ulicę Opolską.
- Ponieważ znikną dotychczasowe skrzyżowania z ulicami Opolską i 28 Czerwca zadaniem firmy projektującej jest opracowanie nowego układu drogowego, w tym zapewnienie mieszkańcom najbardziej korzystnego dojazdu do okolicznych osiedli - mówi Dorota Wesołowska. - Projekt zakłada również możliwość przedłużenia trasy tramwajowej z pętli na Dębcu do ulicy Dolna Wilda.
Festiwal WISEART Sztuka walki. Trwanie wojownika. Narodziny artysty 15-20 listopada 2010 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?