Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Poznań za pół ceny” przyciągnął 65 tysięcy osób!

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Podsumowano akcję „Poznań za pół ceny” – promocje i atrakcje turystyczne przyciągnęły w pierwszy weekend czerwca prawdziwe tłumy.

W długi czerwcowy weekend 5-6 czerwca w stolicy Wielkopolski odbyła się już trzecia edycja akcji Poznań za pół ceny. W jej ramach wiele poznańskich restauracji, hoteli, muzeów i innych podmiotów zarabiających głównie na turystach na te dwa dni obniżyło ceny o połowę.

- Główną ideą było znalezienie sposobu na promocję Poznania – wyjaśnia Barbara Surma, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która stworzyła i koordynowała akcję. – Co roku mieliśmy ten sam problem – jak zachęcić turystów do odwiedzenia Poznania. Poza tym Poznań cały czas jest miastem, gdzie w weekendy obłożenie hoteli jest mniejsze niż w środku tygodnia i ta akcja miała to zmienić.

Ilu turystów przyciągnął Poznań za pół ceny?

W pierwszą edycję Poznania za pół ceny włączyło się 35 podmiotów, w drugą 58, a w trzecią już 113. Jeszcze intensywniej przybywało osób, które korzystały z wyjątkowego poznańskiego weekendu. Właśnie podsumowano tegoroczną akcję, w której wzięło udział ponad 65 tysięcy osób – to aż trzykrotnie więcej niż przed rokiem. Aż 13,5 proc. turystów, którzy odwiedzili stolicę Wielkopolski stanowili obcokrajowcy. Przełożyło się to wydatnie na zarobki hotelarzy i restauratorów.

- W porównaniu do weekendu majowego w Poznaniu wynajęto średnio niemal 2,5-krotnie więcej pokoi w hotelach niż przed rokiem – mówi dr Piotr Zmyślony z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który badał skuteczność akcji. – Podobny wzrost odnotowały restauracje, w których w tych dniach aż 85 proc. klientów stanowiły osoby korzystające z promocyjnego menu przygotowanego specjalnie na akcję Poznań za pół ceny.

Oczywiście akcja przyciągnęła nie tylko turystów, ale też samych poznaniaków, którzy skorzystali z okazji, aby taniej zjeść w restauracji lub wziąć udział w jednej z wycieczek po rodzinnym mieście.
- Turyści, czyli osoby, które przyjechały i nocowały w Poznaniu stanowiły 32 proc. uczestników akcji, dla porównania przed rokiem takich osób było tylko 13 proc. – zwraca uwagę dr Zmyślony.

Wysoka ocena atrakcyjności Poznania

Większość badanych wskazywało, że do przyjazdu najbardziej zachęciły ich obniżone ceny. Wabik okazał się jednak skuteczny w promowaniu atrakcji turystycznych miasta - w wypełnionych ankietach średni poziom atrakcyjności Poznania w 10-stopniowej skali wyniósł 8,13, a ponad połowa badanych zadeklarowała, że chciałaby spędzić w Poznaniu jeszcze jeden weekend w ciągu najbliższego roku. A co się najbardziej podobało?
- Bardzo dużym powodzeniem cieszył się fort, który w ciągu dwóch dni zwiedziło około 2 tysięcy osób – mówi Jan Mazurczak, dyrektor PLOT. – Z kolei Nowe Zoo odwiedziło 21 tysięcy osób.

Poznań za pół ceny - co się nie podobało turystom?

Jeśli chodzi o to, na co najbardziej narzekali turyści, to dominowały narzekania na tłok, hałas i fakt, że w restauracjach trzeba było długo czekać na posiłek, a w zoo trzeba było też swoje odstać w kolejce. To jednak tylko dowód na to, że akcja była sporym sukcesem.
- Tłok był przede wszystkim w restauracjach skupionych wokół rynku – mówi Mazurczak. – W lokalach położonych dalej było zdecydowanie luźniej.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto