Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznaniacy chcą metra i sieci dróg rowerowych

Bogna Kisiel
Uczestnicy sondy twierdzą, że w pierwszej kolejności miasto powinno przebudować Kaponierę
Uczestnicy sondy twierdzą, że w pierwszej kolejności miasto powinno przebudować Kaponierę ZDM
Kaponiera oraz przedłużenie „pestki” do Dworca Zachodniego; sieć dróg rowerowych na wzór londyńskiej Super Cycle Highways oraz... metro – to inwestycje, które w pierwszej kolejności powinny zrealizować poznańskie władze, gdyby miasto miało pieniądze.

Tak uważają osoby, które wzięły udział w naszej sondzie na www.gloswielkopolski.pl oraz www.facebook.com/GlosWielkopolski. Głosów było prawie 7 tysięcy!

Zobacz także: Nie będzie "pestki" do Dworca Zachodniego przed Euro 2012 [WIDEO]

Zaskakująco wysoko, biorąc pod uwagę, że budzi wiele kontrowersji, uplasowała się budowa III ramy komunikacyjnej. Znalazła się na szóstej pozycji zaraz po nowym dworcu PKP i tramwaju do Swarzędza. Być może część poznaniaków widzi w miejskiej obwodnicy koło ratunkowe do odkorkowania centrum miasta. Jednak jest to tak kosztowne przedsięwzięcie, że Poznań bez pomocy z zewnątrz nie jest w stanie go sfinansować z własnego budżetu. Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta przytacza wyliczenia z 2006 r., z których wynika, że III rama kosztowałaby ok. 6,2 mld zł (więcej niż dwa roczne budżety miasta). Dzisiaj ta kwota byłaby jeszcze znacznie wyższa.

Priorytety uczestników sondy współgrają z tym, na co miasto wydaje najwięcej pieniędzy z budżetu – inwestycje komunikacyjne i drogowe. Szczególnym powodzeniem u sondowanych cieszyły się nowe trasy tramwajowe do Swarzędza, Naramowic, Koziegłów, na lotnisko Ławica czy Morasko. Nieco dziwi, że dopiero w trzeciej dziesiątce znalazł się tramwaj na os. Kopernika, Ratajczaka czy budowa ulicy Nowo Naramowickiej.

Dostrzeżono także konieczność powstania wiaduktów nad przejazdami kolejowymi – w pierwszej kolejności tego na Junikowie (dziewiąta pozycja). Za ważne uznano stworzenie większej liczby miejsc zielonych w centrum oraz sieci parkingów park&ride, przywrócenie rzeki miastu oraz zagospodarowanie terenów nad Wartą.

Kto pyta, nie błądzi
Bogna Kisiel

Gdyby miasto miało dużo pieniędzy, to...? Jeszcze przed Euro dojechalibyśmy „pestką” do Dworca Zachodniego albo pohasalibyśmy rowerem po Poznaniu. A gdybyśmy mogli jeździć metrem, to mielibyśmy drugą Japonię w sercu Wielkopolski. Nie kpię, bo marzyć warto. W sondzie „Głosu” daliśmy cztery możliwe odpowiedzi. Jednak jej uczestnicy puścili wodze fantazji i zasypali nas często zaskakującymi propozycjami, np. nowych tras tramwajowych. Do sond i sondaży podchodzę z dużą dozą ostrożności, ale warto byłoby, żeby politycy miejscy pamiętali o naszych marzeniach. Teraz często uważają, że skoro ich wybrano, to wiedzą lepiej. A przecież: kto pyta, nie błądzi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto