Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem raka piersi. W ramach kampanii o ogólnoświatowym zasięgu powstała Globalna Inicjatywa Iluminacji. O co w niej chodzi?
Przede wszystkim o to, aby poprzez podświetlenie ważnych i dobrze znanych budynków w miastach, zwiększyć społeczną świadomość zagrożenia, które często bywa marginalizowane. A w przypadku wykrywania raka najważniejsze jest to, co można zrobić samemu, nim do akcji wkroczą lekarze - czyli profilaktyka.
Wczesne wykrycie nowotworu umożliwia niemal całkowite wyleczenie.
Punktualnie o godz. 20.00. dotychczasowe podświetlenie stadionu zamieniło się w wyraźnie różowe. Podobnie oświetlone zostały w Polsce jeszcze dwa budynki - Pałac Kultury i Nauki w Warszawie oraz maszt radiostacji w Gliwicach. Za wszystko odpowiadał inicjator, The Estēe Lauder Companies.
Dzięki temu nie tyko budynki w Polsce, ale i na całym świecie w ramach kampanii stały się w jednym czasie różowe. Do akcji przyłączyły się w Europie m.in Włochy, Francja i Belgia. Oprócz tego różową inicjatywę poprały Stany Zjednoczone i Japonia.
Zaangażowanie państw z całego świata było w ubiegłym roku tak duże, że udało się pobić światowy rekord Guinnessa w ilości jednocześnie oświetlonych słynnych obiektów w szczytnym celu, w jednym czasie.
Zobacz, jak w różowych barwach wygląda Pałac Kultury i Nauki w Warszawie
W tym roku, wszystkie biorące udział w akcji budynki świeciły na różowo przez 4 godziny - od 20.00, do północy.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?