Pierwsze w sprzedaży pojawiły się młodzieżowe torby na długim, szerokim pasku.
- Młodzież pytała o nie już wcześniej. 12 lipca dostaliśmy towar, a pierwszą sztukę sprzedaliśmy następnego dnia - opowiada Anna Smolarkiewicz, zastępca kierownika CiM. - Nie kosztuje dużo, bo 35 złotych i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Torba płócienna, za 8,40 zł, z nadrukiem elementów logotypu Poznania cieszy się uznaniem, zarówno wśród młodych dziewczyn, jak i bardziej dojrzałych pań. Jest estetyczna i poręczna, bo można ją złożyć i schować do torebki.
Kolejno do punktów sprzedaży trafiły koszulki - z gwiazdą, chmurką, koziołkami i serduszkiem oraz pozostała część gadżetów z katalogu. - Kolekcja czterech koszulek skierowana jest do osób dorosłych i młodzieży. Mamy pełną rozmiarówkę, od S do XXL. Kosztują od 38 do 60 złotych - informuje Anna Smolarkiewicz. - Są estetyczne i w dobrym gatunku.
Z myślą o młodzieży przygotowano także smycze (2,80 zł), ołówki z gumką (1,70 zł), białe i niebieskie bransoletki silikonowe (5,50 zł sztuka), zawieszki do telefonów (7,20 zł) i breloki (7,30 zł). - Koszulki i breloki najczęściej kupowane są na podarunki - dodaje A. Smolarkiewicz. Niestety, ten, kto chce zrobić prezent milusińskiemu wciąż ma do wyboru koziołki albo... koziołki.
- Niebieska gwiazdka trzylatkowi nic nie powie, a tą drewnianą zabawką na pewno z przyjemnością się pobawi - mówi Inga Doroszko, która kupowała pamiątkę dla siostrzeńca z Niemiec na straganie na Starym Rynku. - Wezmę mu ołówek z gwiazdkami. Szkoda, że nie ma kredek. Dzieci lubią chwalić się nowościami i prezentami. Trochę żal, że o nich zapomniano - dodaje.
Gadżety z myślą o dzieciach też będą - tylko później. - Nie ma jeszcze koszulek dla najmłodszych, ale prace nad nimi trwają - zapewnia A. Smolarkiewicz. Zaczątkiem kolekcji dla najmłodszych będzie jojo. Wkrótce pojawi się też dziesięć pocztówek - zdjęć Ryszarda Horowitza z cyklu "Poznańskie impresje". W ciągu miesiąca powinny być już dostępne gadżety biurowe, między innymi wizytownik i zegar biurkowy, nieco później pendrive oraz - dla ludzi aktywnych - kubek z karabińczykiem.
Jak kolekcję z niebieską gwiazdką oceniają specjaliści? - To bardzo dobry pomysł związany z promocją miasta. Zapewne inicjatywa ta spotka się z taką samą liczbą zwolenników co przeciwników, zwłaszcza w środowisku poznańskich projektantów - mówi dr hab. Sławomira Chorążyczewska, kierownik Pracowni Projektowania Ubioru Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
Jej zdaniem jednak, wykorzystanie rozpoznawalnego logotypu kojarzonego z miastem pod względem graficznym jest mało interesujące. - Mam wrażenie, że brak pomysłu na dobry profesjonalny design powoduje, że gadżety są kierowane do odbiorców o mało wyrafinowanych gustach artystycznych. Ubolewam nad faktem, że potencjał poznańskich projektantów, jak również środowiska studentów Uniwersytetu Artystycznego nie został wykorzystany - dodaje S. Chorążyczewska.
Wybór i projekty pamiątek są owocem współpracy Wydawnictwa Miejskiego Posnania oraz Biura Promocji Miasta. Projekty, tzw. branding i jakość pamiątek są zgodne z wytycznymi magistratu.
Zobacz także: Poznań - Miejskie jednostki połączy gwiazdka
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?