Próbny egzamin gimnazjalny 2013 część humanistyczna - pytania i odpowiedzi, arkusze, wyniki |
Po ostatnich rozmowach na temat zmian i ich skutkach zmian w przedszkolach i szkołach podstawowych, przyszła kolej na gimnazja. W lutym dyskusje nad poprawą systemu edukacji w Poznaniu przerwano, by temat podjąć ponownie.
Dariusz Jaworski, zastępca prezydenta miasta, zapewniał dziś, że w najbliższym czasie organizowanych będzie wiele spotkań i konferencji dotyczących spraw oświatowych. - Chcemy przedstawić pewne skutki restrukturyzacji sieci gimnazjalnej, która rozpoczęła się rok temu i miała swój burzliwy charakter. - mówi.
Prezydent podkreślił również, że wszelkie analizy nie są wiedzą tajemną i każdy zainteresowany może dotrzeć do niej poprzez stronę internetową Urzędu Miasta czy stronę Wydziału Oświaty.
Zgodnie z tym, co prezydent Grobelny wiele razy deklarował, uczniowie likwidowanych gimnazjów stali się uczniami innych, ale mogły dokończyć naukę w budynkach, w których się uczyli. - Rozpoczęcie tego roku szkolnego pokazało, że przyjęte przez nas rozwiązania organizacyjne dotyczące opieki nad tymi dziećmi i egzaminem gimnazjalnym były dobre - - tłumaczy Irena Anioł, kierownik Wydziału Oświaty.
Dariusz Jaworski podkreślił, że w każdej ze szkół jest wicedyrektor odpowiedzialny za tych uczniów. Ma to być model wygaszania, a nie likwidowania jednostek.
Jak struktura poznańskich gimnazjów zmieniła się w porównaniu do zeszłego roku szkolnego?
Winogrady, Piątkowo i Grunwald są dzielnicami, w których zaszło najwięcej zmian, które były one szeroko dyskutowane.
- Bardzo duże zmniejszenie obwodu w ogóle nie przeszkodziło, a wręcz otworzyło drogę do rozwoju Gimnazjum numer 4 - zauważa Irena Anioł. - W zeszłym roku otwarto tam trzy oddziały, a teraz pięć. Nie ulega wątpliwości, że jest to wyjątek. W perspektywie wszystkich szkół na Winogradach i Piątkowie działania podjęte nie są wystarczające. Nie udało się uzyskać przynajmniej porównywalnych warunków do ubiegłego roku. Wiemy o tym, że jest niż i po to były te zmiany, aby nie spadły wyniki w poszczególnych szkołach - podkreśla.
Podobnie sytuacja wygląda na Grunwaldzie. Pomimo prób naprawy, nie zanotowano znacznej poprawy. Po tegorocznym naborze trzeba nawet rozważyć likwidację jednej z placówek.
W całym mieście liczba szkół w stosunku do zeszłego roku została zmniejszona z 52 placówek do 47. O ile zmniejszenie ilości oddziałów (z 487 do 461) nie wpłynęło znacząco na ilość etatów administracyjno-obsługowych, to restrukturyzacja najbardziej dotknęła nauczycieli. W roku szkolnym 2012/2013 liczba etatów pedagogicznych zmalała o ponad 100.
**
**
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?