Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Reklamy Poznania: Dobre czy nie? [ZDJĘCIA, FILMY]

Agnieszka Goździejewska
W 2005 roku Poznań promował się w Berlinie bilboardami z pączkiem
W 2005 roku Poznań promował się w Berlinie bilboardami z pączkiem archiwum Głosu Wielkopolskiego
Pączkami, pyrami, Starym Browarem, a teraz - długotrwałym wzwodem promuje się Poznań w najnowszej kampanii reklamowej (co gorsza) skierowanej do maturzystów. Zobaczcie jak i oceńcie czy Poznań "know how" się reklamować.

Nieszczęsne ciągotki

W ostatniej kampanii skierowanej do maturzystów pojawia się hasło "Skuś się na CIĄGOTKI do Poznania". 15 października br. wystartowała akcja reklamowa, która ma przyciągnąć młodych ludzi na studia do naszego miasta.

Problem w tym, że nieszczęsna "ciągotka", która ma przyciągać - odpycha. Jest to inaczej priapizm - choroba polegająca na długim, bolesnym wzwodzie członka.

Czy to dobry sposób, by przy-ciągnąć maturzystów?

Ale nie samą ciągotką żyje człowiek. Nasze miasto miało też swoje piękne spoty reklamowe.

Poznań know how*

Poznań wie, jak robić e-biznes, jak konkurować z najlepszymi, jak kupować z przyjemnością czy jak łączyć biznes ze sztuką - a przedstawia to za pomocą swoich największych marek: Allegro, Lecha, sieci sklepów Piotr i Paweł czy Starego Browaru.

W tej poznańskiej gwiazdce niektórzy złośliwi upatrują niecny cel. Miasto ponoć ukrywa jakieś "kruczki".

Poznań w CNN

"Wschodnia energia - zachodni styl" - tak promowało się nasze miasto w telewizji CNN. Miejsce niesamowite, dobre do odpoczynku i do robienia biznesu - takie superlatywy płyną z ust aktorów w tej reklamie. Jak to mówią "zdanie powtarzane po stokroć, staje się prawdą".

Poznań Żuławskiego na National Geographic

"Życzę ci cyrku, bajek, wycinanek. Życzę ci kolorowych, kolorowych snów" - śpiewał zespół Kumka Olik w polskiej wersji spotu, który w 2010 roku zrealizował Xawery Żuławski. W ostatecznym rozrachunku można powiedzieć, że jest to naprawdę dobra rzecz.

Spoty Euro 2012 w Poznaniu

Najlepszą okazją do promocji miasta były - oczywiście - mistrzostwa UEFA Euro 2012. Kampania Come and Join Euro in Poznań miała trafić do wszystkich krajów, których drużyny rozgrywały mecze na poznańskim stadionie.

Twarzą akcji był Bartosz Bosacki - wychowanek i długoletni zawodnik Lecha Poznań.

Zobacz: Wszystkie wersje reklamy

Grobelny jak Borat

Także przy okazji mistrzostw prezydent Poznania w dość niecodzienny sposób zapraszał do naszego miasta Irlandczyków. Filmik powstał na zamówienie irlandzkiej rozgłośni radiowej, która transmitowała mecze podczas rozgrywek Euro 2012.

Jak Wam się podoba sposób, w jaki Poznań promuje się w kraju i na świecie? Mamy się czym chwalić czy - wręcz przeciwnie? Komentujcie!

Twórz Nasze Miasto razem z nami. Pisz na [email protected] lub zostaw nam wiadomość na facebooku


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY


Codziennie rano najświeższe informacje z Poznania i regionu na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto