Przebudowę odsunęła konieczność innego niż wcześniej planowano rozdysponowania środków. Zaplanowane remonty zostały bowiem skoordynowane z dużymi inwestycjami transportowymi, takimi jak budowa trasy tramwajowej na Naramowice, czy modernizacja ronda Rataje. Remont torowiska na ulicy Dowbora-Muśnickiego oraz nawierzchni przy Dworcu Rataje rozpoczną się więc już w marcu. Ekipy remontowe wejdą też w marcu na plac manewrowy, przejazdy, plac postojowy i perony dla pasażerów przy Dworcu Rataje – te ostatnie będą odnowione i przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zobacz: Rewolucja na Jeżycach - czy piesi wygrają, a kierowcy będą musieli ulec?
Jako że koszty prac budowlanych rosną, to miasto zabezpieczyło większe środki na prowadzone inwestycje, takie jak przebudowa trasy tramwajowej w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Musiało tym samym odstąpić od umowy w sprawie dofinansowania ze środków Unii Europejskiej przebudowy ul. Dąbrowskiego. Samej ulicy jednak nie porzuca w swoich planach i odnowienie torowiska będzie prowadzone w ramach remontu.
Dotacja w wysokości ok. 27 mln zł przeznaczona na przebudowę Dąbrowskiego nie przepada, ale zostaje skierowana na inny cel. Jak mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta miasta, Centrum Unijnych Projektów Transportowych wyraziło zgodę na przekazanie jej na rzecz MPK Poznań poprzez zwiększenie wartości dofinansowania zakupu nowoczesnego taboru tramwajowego; pozostałe środki, które aktualnie w planie finansowym miasta przeznaczone są na zadanie dotyczące ul. Dąbrowskiego, zostaną przeznaczone na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej.
Dlatego na jesieni będzie remontowane torowisko ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Prusa do ul. Kraszewskiego, a także będzie modernizowana podstacja na ulicy Janickiego zasilająca trakcję w prąd. Przebudowywane będą też przystanki przy rynku Jeżyckim wzdłuż ulicy Dąbrowskiego, choć to nastąpi dopiero w przyszłym roku.
- Właśnie uruchamiamy procedurę przygotowania projektu przebudowy tych przystanków. W tym roku zakładamy powstanie dokumentacji, a w 2021 r. budowę platform, które będą umożliwiać łatwiejsze wsiadanie do tramwajów i wysiadanie z nich – mówi Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu ds. infrastruktury transportowej.
W czasie ostatnich pięciu lat na modernizację infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 114 milionów złotych: te środki skierowano na modernizację 17,8 km torowisk, wymianę 36,2 km sieci trakcyjnej i 32 zwrotnic, modernizację 20 przystanków i 7 podstacji zasilających sieć trakcyjną, a także wymianę 19,2 km kabli trakcyjnych i zasilających.
POLECAMY TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?