Ruszyły dwa bardzo duże remonty w Poznaniu! Uwaga na utrudnienia na drogach

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński

Wideo

Zobacz galerię (25 zdjęć)
Dwa poważne remonty rozpoczęły drugą połowę sierpnia w Poznaniu. Ruszyła przebudowa ronda Rataje i remont torowisk przy ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Na razie wakacyjne mniejsze natężenie ruchu sprzyja drogowcom i nie ma dramatycznych korków, ale lepiej samochodem omijać te rejony.

Na rondzie Rataje budowane jest wydzielone ciche torowisko tramwajowo-autobusowe, wzdłuż ulic Bolesława Krzywoustego (od ul. Serafitek do ronda Rataje), Jana Pawła II (od ul. Kórnickiej do ronda) i Ludwika Zamenhofa (od ul. Piłsudskiego do ronda), jednocześnie zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, powstaną dodatkowe pasy ruchu, a istniejące przystanki zostaną wydłużone. W pierwszej kolejności zatem wyłączono pasy ruchu (od strony torowiska) w ul. Jana Pawła II.

Czytaj także

Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że na tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II. Pierwszy etap dotyczy wyłącznie wlotu Jana Pawła II, który zostanie zawężony do dwóch pasów, zatem zjeżdżając z ronda Rataje w ul. Jana Pawła II, nie możemy korzystać z lewego skrajnego pasa przylegającego do torowiska tramwajowego.

W przyszłym roku czekają nas prace na ul. L. Zamenhoffa i Bolesława Krzywoustego. Przebudowane i rozbudowane będą skrzyżowania z ulicami przyległymi: L. Zamenhoffa - marsz. J. Piłsudskiego, L. Zamenhoffa - Wioślarska, Jana Pawła II - Kórnicka, Jana Pawła II - św. Rocha, B. Krzywoustego - Serafitek, B. Krzywoustego - Juracka.

Czytaj także

Remonty w Poznaniu: Prace także na Wierzbięcicach

Z kolei przebudowa torowiska w ciągu ul. Wierzbięcice obejmuje odcinek od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego – w pierwszym etapie do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. wraz z węzłem rozjazdowym przy rynku Wildeckim. W efekcie tramwaje między Dębcem, Wildą a centrum pojadą szybciej i ciszej, nie będą też blokowane przez samochody (te ostatnie będą miały dostęp do torowiska jedynie w rejonie rynku Wildeckiego).

Miasto zapowiada jednocześnie, że to początek, bo za kilka lat ten odcinek będzie przedłużony, a tramwaje pojadą dalej ulicami Ratajczaka i Niezłomnych. Co więcej – w przyszłym roku przebudowywany odcinek będzie wzorem dla remontu torowiska oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ul. 28 Czerwca 1956 roku - od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej.

Czytaj także

- Podczas pierwszego etapu prowadzenia robót, na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r., ul. Wierzbięcice będzie ulicą jednokierunkową, od centrum w kierunku ulic 28 Czerwca 1956 r. oraz Górna Wilda. Pojazdy zmierzające w kierunku przeciwnym zostaną poprowadzone objazdem przez ulice Przemysłową, Wujka i Przemysła II – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

- Na ulicach Niedziałkowskiego, Świętego Czesława, Żupańskiego i Spychalskiego - prostopadłych, krzyżujących się z ul. Wierzbięcice - ruch zostanie utrzymany, a kierowcy w pierwszych tygodniach przebudowy będą mieli umożliwiony przejazd przez skrzyżowanie, które będzie znajdowało się na obszarze budowy. Ul. Wujka, po wschodniej stronie (po stronie Oddziału Paszportów Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego), stanie się na czas prowadzenia robót ulicą bez przejazdu. Kierowcy nie będą mogli wjechać na tę stronę jej skrzyżowania z ul. Wierzbięcice.

Czytaj także

Uwaga: Wierzbięcicami nie jeżdżą już pojazdy komunikacji miejskiej - tramwaj linii nr 10 kierowany jest objazdem ulicami Górna Wilda i Królowej Jadwigi, na ul. Górna Wilda (za ulicą Niedziałkowskiego) stanęły tymczasowe przystanki Półwiejska dla tramwajów linii nr 2, 9, 10, a autobus linii nocnej numer 243, z ulicy Towarowej jedzie przez al. Króla Przemysła II, Przemysłową i Roboczą, natomiast w rejonie Wildy trasa poprowadzi identycznie jak dla linii nr 171.

Oprócz nowego torowiska ulica zyska zieleń, nowy system nawadniania pod torami, przystanki wiedeńskie przy ul. św. Czesława, tablice informacji pasażerskiej, ławki, stojaki dla rowerów i węzeł przesiadkowy w rejonie rynku Wildeckiego (który zastąpi przystanki przy Wierzbięcicach i Górnej Wildzie). Zmieni się też system zasilania - sieć trakcyjna trafi z budynków na słupy trakcyjno-oświetleniowe.

Jezdnia będzie wiodła jednym pasem, po którym także pojadą rowery, a na którym prędkość zostanie ograniczona do 30 km/godz. Inaczej będą wyznaczone miejsca parkingowe – 78 równoległych i 13 kopert dla osób z niepełnosprawnościami.

Zobacz zdjęcia:

Ruszyły dwa bardzo duże remonty w Poznaniu! Uwaga na utrudni...

Sprawdź też:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3