Plany były ambitne. Wagony motorowe miały opanować niezelektryfikowane linie lokalne. Ich produkcję na początku lat 60. powierzono Zakładom Cegielskiego w Poznaniu. Niestety, licznik zbudowanych w latach 1961-1964 pojazdów zatrzymał się na 13.
Okazało się, że ich wytwarzanie - ze względu na import części m.in. z Anglii (!) - było zbyt kosztowne.
Z 13 egzemplarzy do dzisiaj przetrwał tylko jeden - SN80-12, który do listopada 1979 roku przejechał ponad 1,1 mln km.
Po wycofaniu z ruchu można go było oglądać w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a w 1995 roku trafił do Leszna.
Rok temu wagon przewieziono do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej.
POLECAMY TEŻ:
"Ta siła i moc, która się z nich wydobywa, to niesamowite przeżycie". Parowozy znów wożą pasażerów po Wielkopolsce
Źródło: TVN24/x-news
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?