To na razie jeszcze tylko prototyp - te, które będą jeździć po Poznaniu, będą wyglądały trochę inaczej. Zwycięski tramwaj został bowiem zaprojektowany specjalnie na potrzeby poznańskiego przewoźnika.
40 nowych tramwajów to pięcioczłonowe, niskopodłogowe pociągi o długości 31,96 m i szerokości 2,4 m. Będą miały bardzo szerokie drzwi, aż 1,5 m szerokości, by wymiana pasażerów na przystankach mogła następować szybciej niż obecnie.
Tramino pomieści 229 pasażerów, w tym 47 na stałych miejscach siedzących i 20 na siedzeniach składanych. Zarówno w części przeznaczonej dla pasażerów, jak i przed tramwajem umieszczone będą kamery. Wagony będą także wyposażone w układ grzewno-klimatyzacyjny - co jest nowością w Poznaniu. Będą też ciche dzięki specjalnemu układowi smarowania kół, który znacznie obniża poziom hałasu oraz hamulcom z systemem piaskowym.
Tramwaj może rozwijać prędkość 80 km/godz., jednak te wyprodukowane dla Poznania będą miały fabrycznie ograniczona prędkość do 65 km/godz. Pierwsze Solarisy Tramino pojawią się na torowiskach w połowie 2011.
Aby obejrzeć więcej zdjęć, kliknij w miniaturki pod artykułem.
Przeczytaj także: |
Zobacz Tramino - nowy poznański tramwaj! Mimo załamania pogody, na gdańskich Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako, swoją premierę miał zaprojektowany specjalnie dla Poznania tramwaj Tramino. |
24-27 listopada | finał 3. edycji i start 4. 14 listopada |
Laboratorium silniki hybrydowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?