O planowanej, nowej trasie na Franowo dyskutowano już praktycznie od kilkunastu lat, jednak dotychczas bezskutecznie. Dopiero podpisana w poniedziałek umowa o dofinansowanie projektu daje poznaniakom gwarancje, że dojazd na Franowo komunikacją miejską wreszcie się polepszy.
W ramach realizacji projektu miasto przewiduje budowę odcinka linii tramwajowej od węzła rozjazdowego na Osiedlu Lecha, wzdłuż Osiedla Rusa, dalej tunelem pod ulicami Kurlandzką i Szwedzką, pomiędzy terenami Centrum Handlowego M1 oraz IKEA do planowanej pętli tramwajowej Franowo. Wraz z pętlą ma powstać również zajezdnia tramwajowa, która będzie umiejscowiona pomiędzy terenami Centrum Handlowego M1 i Kompanią Piwowarską S.A.
- Jest to jedna z najważniejszych inwestycji, jaką obecnie będziemy się zajmować, ma ona za zadanie usprawnić ruch tramwajowy w całym mieście, a dodatkowo ułatwić dojazd mieszkańcom Franowa - wyjaśnia Ryszard Grobelny, prezydent Poznania. - Dodatkowo bez zajezdni, która również tam powstanie, nie bylibyśmy w stanie rozlokować naszego nowego taboru, który w ciągu półtora roku pojawi się w Poznaniu.
W ciągu najbliższych dwóch tygodni ruszy przetarg na wyłonienie wykonawcy tego projektu i jeśli w tym miejscu nie pojawią się żadne problemy to budowa ruszy już na początku przyszłego roku. Pierwsze tramwaje na Franowie mają pojawić się już w czerwcu 2012 roku.
Całkowity koszt budowy samej linii tramwajowej to 271 081 170 zł, z czego kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 108 376 000 zł. Budowa zajezdni to dodatkowe kilkadziesiąt milionów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?