Budowa trasy, która połączy dotychczasową sieć tramwajową z powstającą zajezdnią na Franowie trwa niemal od roku. W tym czasie budowlańcom udało się wykonać już niemal większość skomplikowanych prac.
Prawie gotowy jest niespełna kilometrowej długości tunel, którym pojadą tramwaje.
- Boczne ściany konstrukcyjne gotowe są w całości, w kilku miejscach strop tunelu ma jeszcze otwory technologiczne - mówi Gerard Masłowski ze spółki Infrastruktura Euro 2012. Trwa wyposażanie tunelu we wszystkie niezbędne instalacje.
Pojawiać zaczęły się także pierwsze odcinki torów tramwajowych. - Montujemy tory w tunelu z wykorzystaniem niespotykanej wcześniej w Poznaniu technologii bez stosowania tradycyjnych podkładów pod szyny - wyjaśnia Gerard Masłowski.
Gotowy fragment jest już m.in. na przejeździe dla samochodów między budynkiem centrum M1 a Ikeą. Na dalszych odcinkach trwa montowanie szyn. Gotowe są już za to słupy trakcyjne.
Zgodnie z zapowiadanym wcześniej harmonogramem ma być otwarty wiadukt w ciągu ul. Chartowo. - Na 95 proc. zachodnia nitka będzie przejezdna do końca stycznia - zapewnia Gerard Masłowski. Samochody pojadą po niej w obu kierunkach.
Dłużej poczekają pasażerowie MPK. Ruch tramwajów ma zostać przywrócony najwcześniej w kwietniu.
Na 2,5-kilometrowym odcinku trasy od osiedla Lecha do Franowa znajdzie się sześć przystanków. Dwa z nich będą umiejscowione w przebiegającym pod ziemią tunelu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?