Kluczowe prace dla szybkiego połączenia województwa wielkopolskiego ze Śląskiem są prowadzone na linii Kalety – Kluczbork oraz na odcinku pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem.
Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na szybszą podróż.
Po zakończeniu obu projektów, które jest planowane na pierwszą połową 2015 roku, parametry techniczne na odcinku Kalety – Kluczbork – Ostrzeszów pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h.
Z Wrocławia w niecałe 2 godziny
Przyspieszenie na kolei odczują również pasażerowie podróżujący z Wrocławia do Poznania. Obecnie trwają prace modernizacyjne na linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego.
Kolejarze układają nowe tory oraz kompleksowo przebudowują stacje i przystanki. Ponadto, w ramach robót powstają nowe mosty i wiadukty oraz nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym.
Niebawem szybsza będzie także podróż z Czempinia do Poznania, gdzie trwa modernizacja torów wraz z wymianą sieci trakcyjnej, budową przejść podziemnych, wiaduktów i obiektów ochrony środowiska.
Po zakończeniu prac na linii, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie nieco ponad 1,5 godz.
Sprawniej w Wielkopolsce
Inwestycje Polskich Linii Kolejowych usprawniają także podróż w obrębie aglomeracji poznańskiej. Dzięki zakończonej niedawno modernizacji, na linii z Drzymałowa do Grodziska Wielkopolskiego pociągi mogą jeździć z prędkością do 100 km/h.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?