Niedziela to zdecydowanie dzień zabytkowej poznańskiej komunikacji miejskiej. Na trasy wyjechały dziś wszystkie odrestaurowane bimby oraz „ogórek”, a trasą (prawie) identyczną jak przed 10 laty poruszał się zabytkowy skład N+ND (602+456).
Podróż świetnie utrzymaną zabytkowa „eNką” nie należy do najbardziej komfortowych, jednak każdy poznaniak powinien przynajmniej raz w życiu przesiąść się z wygodnych nowoczesnych tramwajów do trzęsącej się i przeraźliwie skrzypiącej na każdym zakręcie bimby. Zwłaszcza, jeśli można przejechać trasą, którą nie pokonują „liniowe” kursy – z zajezdni przy ul. Gajowej, przez most Teatralny, pętlę na placu Wielkopolskim, ul. Gwarną, Świętym Marcinem, mostem Królowej Jadwigi, rondami Rataje i Śródka na pętle Zawady, a stamtąd powrót tą samą trasą do mostu Dworcowego i zajezdni przy ul. Gajowej.
Kursy zabytkowych tramwajów zawsze się cieszą ogromna popularnością wśród poznaniaków. Na zorganizowany w ubiegłą sobotę specjalną nocną podróżą wśród najpiękniej oświetlonych miejskich budynków przyszło ponad 200 osób. Dlatego już w najbliższą sobotę na nocne ulice Poznania znowu wyjadą zabytkowe bimby. Na chętnych czekać będą aż trzy składy tramwajów.
Przeczytaj także: |
Tak wygląda moje miasto nocą... z okien tramwaju Podczas najkrótszej nocy roku 2009 odbył się pierwszy tego lata nocny przejazd „zerówką”, czyli specjalnym tramwajem linii turystycznej nr 0. |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?