Zakupy online w Polsce w 2020 roku. Jak często Polacy kupują przez internet i ile wydają? Znamy statystyki
Platforma ExpertSender sprawdziła również, co zachęca klientów oraz zniechęca klientów do finalizacji zakupów. Wśród czynników zachęcających znalazły się szybka i przewidywalna dostawa (19,4 proc.), najniższa cena (15,5 proc.), czy opinie o sklepie (13,8 proc.). Do niesfinalizowania prowadzą przede wszystkim wyskakujące reklamy na stronie (15,4 proc.), brak przewidywalnej lub darmowej dostawy (13,5 proc.) i reklamy nieinteresujących produktów (13,1 proc.). Problemem może być też skomplikowana strona internetowa (12.1 proc.). Wszystko to może prowadzić do porzucenia koszyka, czyli sytuacji, gdy klient dodał do koszyka produkt lub usługę, ale ostatecznie nie decyduje się na zakup. Obecnie robi tak ponad 90 proc. kupujących. Co piąta osoba nawet 6-10 razy w miesiącu. Sprawdź, jak wyglądały zakupy online w 2020 roku >>