Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

40 minut o damsko-męskich stosunkach

Redakcja
Dwa duety Nadara Rosano, które obejrzeliśmy na koniec VI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca to zdecydowanie najlepszy spektakl zaprezentowany w Poznaniu.

Połączone w jedną całość dwie dwudziestominutowe etiudy dotyczą tego samego – zawiłych relacji między kobietą i mężczyzną. Łączy je wiele – w obu częściach nie mamy żadnej scenografii, tancerze ubrani są zupełnie „zwyczajnie”. Właśnie ta pusta scena, obnażająca wszystkie niedoskonałości teatralnego zaplecza, niedomalowane ściany, metalowe konstrukcje jest dodatkowym atutem spektaklu. Nie jesteśmy nigdzie „przenoszeni”, autorzy nie próbują nas zabrać w jakieś dziwne, wykreowane przez nich miejsca – całą akcja rozgrywa się tu i teraz. Jest przez to bardziej wiarygodna.

Oczywiście i tak byśmy nie uwierzyli w fascynacje, rozstania, powroty, zazdrość, miłość i wywodzącą się z niej nienawiść, gdyby nie prawdziwe mistrzostwo tancerzy. W obu częściach w roli męskiej tańczy sam choreograf. Kobiety – to w pierwszym duecie Nerav Dagan, a w drugim - Dafna Miro. Tak naprawdę to szkoda, że obu żeńskich ról Nadar Rosano nie zdecydował się powierzyć tej samej tancerce – wtedy cała przewrotność scenicznych opowieści mogłaby nabrać jeszcze ciekawszego wymiaru.

Bo w treści Nadar Rosano jest bardzo przewrotny. Do skomplikowanych spraw damsko-męskich podchodzi bardzo lekko, żeby nie powiedzieć – na luzie, tak samo jak wszystkie role zostały wytańczone. W pierwszej części bardziej na poważnie, a w drugiej ocierając się o pastisz i groteskę. To bardzo trudne zadanie w teatrze tańca wzbudzić na  widowni szczery śmiech. Nadarowi Rosano się to udało.

Duża w tym także zasługa Asafa Avidana i Anera Pakera grających w czasie spektaklu muzykę na żywo. Dwie gitary – solowa i basowa, często z bardzo sfuzzowanymi dźwiękami, wzbogacone niezłymi wokalami to wielki atut tego przedstawienia. Na dodatek muzyków także udało się choreografowi wpleść w treść scenicznej opowieści, dodając jej wiarygodności i elementów komicznych.

Cz. I „Portion of rice”

choreografia: Nadar Rosano
muzyka: eksplozja z nieba, Calla, Mogwai, Kronos Quartet
edycja muzyki: Nadar Rosano, Miky Patich
światło: Netta Koren
kostiumy: 6-6
tańczą: Nadar Rosano, Nerav Dagan
czas trwania: 20 min

Cz. II "All the windows are open":

choreografia i kostiumy: Nadar Rosano
muzyka: Asaf Avidan, Aner Paker
tańczą: Nadar Rosano, Dafna Miro
czas trwania:  20 min

Aby obejrzeć wszystkie zdjęcia, kliknij w miniaturki pod artykułem.

Przeczytaj także:
Festiwal Teatrów Tańca: Erotyczne zatracenie

Namiętność, pasja, erotyzm – wszystko ekspresyjnie przedstawione przez dwójkę tancerzy z francuskiej Compagnie La Baraka „D'eux Sens”. To spektakl, który trudno zapomnieć.

O trudnej sztuce latania

Najnowszy spektakl Teatru Kompania Primavera - „Ikar” - wzbudza u widzów niepokój. Zarówno przekazywanymi treściami, jak i formą, którą do teatru tańca trudno dopasować.

Nuno Gomes zaprezentował swoje sztuczki w Poznaniu

Portugalska grupa Companhia de Danca de Almada pokazała, jak należy robić nowoczesny spektakl taneczny. Pantomima połączona z dynamicznym ruchem, zatopiona w muzyce fados, urzekła widzów VI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca.

Festiwal Teatrów Tańca: Ekspresja oczekiwania

„Nic tylko błękit” Teatru Zawirowania oraz „Spacer” Iwony Olszowskiej obejrzeliśmy we wtorkowy wieczór w ramach VI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca.


WAKACJE 2009
W POZNANIU
kultura, sport, turystyka
TRANSFERY 2009KONKURSY MM POZNAŃ
sprawdź co możesz wygrać
od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto