Połączone w jedną całość dwie dwudziestominutowe etiudy dotyczą tego samego – zawiłych relacji między kobietą i mężczyzną. Łączy je wiele – w obu częściach nie mamy żadnej scenografii, tancerze ubrani są zupełnie „zwyczajnie”. Właśnie ta pusta scena, obnażająca wszystkie niedoskonałości teatralnego zaplecza, niedomalowane ściany, metalowe konstrukcje jest dodatkowym atutem spektaklu. Nie jesteśmy nigdzie „przenoszeni”, autorzy nie próbują nas zabrać w jakieś dziwne, wykreowane przez nich miejsca – całą akcja rozgrywa się tu i teraz. Jest przez to bardziej wiarygodna.
Oczywiście i tak byśmy nie uwierzyli w fascynacje, rozstania, powroty, zazdrość, miłość i wywodzącą się z niej nienawiść, gdyby nie prawdziwe mistrzostwo tancerzy. W obu częściach w roli męskiej tańczy sam choreograf. Kobiety – to w pierwszym duecie Nerav Dagan, a w drugim - Dafna Miro. Tak naprawdę to szkoda, że obu żeńskich ról Nadar Rosano nie zdecydował się powierzyć tej samej tancerce – wtedy cała przewrotność scenicznych opowieści mogłaby nabrać jeszcze ciekawszego wymiaru.
Bo w treści Nadar Rosano jest bardzo przewrotny. Do skomplikowanych spraw damsko-męskich podchodzi bardzo lekko, żeby nie powiedzieć – na luzie, tak samo jak wszystkie role zostały wytańczone. W pierwszej części bardziej na poważnie, a w drugiej ocierając się o pastisz i groteskę. To bardzo trudne zadanie w teatrze tańca wzbudzić na widowni szczery śmiech. Nadarowi Rosano się to udało.
Duża w tym także zasługa Asafa Avidana i Anera Pakera grających w czasie spektaklu muzykę na żywo. Dwie gitary – solowa i basowa, często z bardzo sfuzzowanymi dźwiękami, wzbogacone niezłymi wokalami to wielki atut tego przedstawienia. Na dodatek muzyków także udało się choreografowi wpleść w treść scenicznej opowieści, dodając jej wiarygodności i elementów komicznych.
Cz. I „Portion of rice”
choreografia: Nadar Rosano
muzyka: eksplozja z nieba, Calla, Mogwai, Kronos Quartet
edycja muzyki: Nadar Rosano, Miky Patich
światło: Netta Koren
kostiumy: 6-6
tańczą: Nadar Rosano, Nerav Dagan
czas trwania: 20 min
Cz. II "All the windows are open":
choreografia i kostiumy: Nadar Rosano
muzyka: Asaf Avidan, Aner Paker
tańczą: Nadar Rosano, Dafna Miro
czas trwania: 20 min
Aby obejrzeć wszystkie zdjęcia, kliknij w miniaturki pod artykułem.
Przeczytaj także: |
O trudnej sztuce latania Najnowszy spektakl Teatru Kompania Primavera - „Ikar” - wzbudza u widzów niepokój. Zarówno przekazywanymi treściami, jak i formą, którą do teatru tańca trudno dopasować. |
WAKACJE 2009 W POZNANIU kultura, sport, turystyka | TRANSFERY 2009 | KONKURSY MM POZNAŃ sprawdź co możesz wygrać |
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?