Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza modyfikacje do systemu informacji pasażerskiej – proste, ale rozpoznawalne z daleka. Od września wprowadza na wyświetlaczach w autobusach i tramwajach symbol kształtem zbliżony do wygiętej strzałki lub „żmijki”, który oznacza zmianę trasy. Zamknięte z powodu prac remontowych lub przebudowy ulic przystanki zaopatrywane są w żółte, widoczne z daleka tablice, informujące, że przystanek jest nieczynny. Żółte tło towarzyszy także innym informacjom lokowanym na przystankach.
- Nowy piktogram w kształcie wygiętej strzałki informuje o zmianie trasy linii tramwajowej lub autobusowej – wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich. - Taki symbol – na razie testowo - znajduje się na wyświetlaczach części tras tramwajowych i autobusowych, między innymi na liniach numer 3, 4, 8, 9, 12, 13, 15, 17, 163, 190 i 832. Piktogram będzie widoczny przez 14 dni od momentu wprowadzenia objazdu. Po tym czasie na wyświetlaczach i tablicach informacji pasażerskiej na przystankach będzie się znajdować wyłącznie aktualna nazwa pętli, do której zmierza pojazd.
- Informacja o zmianie jest dla pasażera istotna przez kilka, kilkanaście dni od jej wprowadzenia – wskazuje Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Jeśli zmiana trwa dłużej niż 2 tygodnie, wiele osób przyzwyczaja się do nowej trasy. Wyświetlanie komunikatu o zmodyfikowanej trasie, co trwa przez przykładowo 5 miesięcy, nie sprawdza się i może być mylące. Dlatego chcemy zmodyfikować informacje na wyświetlaczach.
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że te jeszcze bardziej intuicyjne elementy informacji pasażerskiej w postaci wygiętej strzałki będą od października stosowane na wszystkich liniach komunikacyjnych, gdzie zmianie uległa trasa przejazdu.
Inne oznaczenia adresowane do pasażerów pojawiły się w przejściach pod Kaponierą i na Dworcu Zachodnim. To wielkoformatowe naklejki podłogowe, wyłożone m.in. z myślą o tych osobach, które w drodze na przystanek przeglądają informacje w telefonie komórkowym lub korzystają z social mediów. Mając wzrok skierowany w dół łatwej zobaczą informację pasażerską znajdującą się na ziemi...
- Ponadto rozbudowane zostały informacje na tzw. potykaczach znajdujących się na nieczynnych przystankach – informuje ZTM. - Oprócz mocno zaznaczonego komunikatu że przystanek jest nieczynny, pasażerowie dowiedzą się także o zmianach - dodano informacje w jaki sposób można skorzystać z transportu zastępczego. Ponadto w gablotach na nieczynnych przystankach pojawiły się widoczne plansze, które mają z daleka wskazywać, że z danego miejsca tramwaje lub autobusy aktualnie nie kursują.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?